Luottamuksesta ostopäätökseen on lyhyt matka | Yrittajat.fi

Etsi

Luottamuksesta ostopäätökseen on lyhyt matka

Ystäväni etsi remonttialan yritystä eteisen kaappien ovien vaihtoon. Nettihaun perusteella hän päätyi pian erään yrityksen kotisivuille ja sieltä yrityksen Facebook-sivuille. Aiemmat kohteet ja työt olivat sivuilla selvästi esillä. Yrityksen yhteystiedot olivat helposti saatavilla. 

Päätös ottaa yhteyttä kyseiseen neljän henkilön yritykseen ja ostaa palvelu heiltä perustui kuitenkin asiaan, joka kovin usein unohdetaan: aikaisempiin asiakkaisiin. Asiakkaiden antama palaute työstä, palvelusta ja lopputuloksesta oli ystävälleni kiinnostavin asia sivustolla. 

Asiakkaiden antama palaute herätti tässä tapauksessa uuden asiakkaan luottamuksen ja käytännössä ratkaisi ostopäätöksen ilman, että yrittäjän tarvitsi tehdä mitään. Tai tarvitsi kyllä, yrittäjä oli avannut kanavan asiakkaille vuorovaikutukseen ja palautteeseen. Aikaisemmat asiakkaat hoitivat markkinoinnin ja myynnin yrityksen puolesta. Luottamuksesta ostopäätökseen on lyhyt matka.

Oletko pohtinut, miten sinä voisit kiihdyttää liiketoimintaasi yhdessä asiakkaiden kanssa?  Pienille ja keskisuurille yrityksille tarkoitettu Yrittäjän digikoulu siirtää Suomea digiaikaan tänä vuonna. Seuraava Yrittäjän digikoulu järjestetään Nurmijärvellä 19.4. Tervetuloa mukaan!

Suomessa on noin 20 000 digitaalisesti suuntautunutta yritystä. Näiden yritysten suhdannenäkymät ovat valoisammat kuin muilla, ne ovat kasvuhalukkaampia ja toimivat useammin kansainvälisillä markkinoilla. Erityisesti nämä yritykset ovat ylivertaisia asiakkaan tarpeiden ymmärtämisessä ja liiketoiminnan kehittämisessä yhdessä asiakkaiden kanssa.  


Mika Tuuliainen
koulutusasioiden päällikkö
Suomen Yrittäjät