Etsi

Yrittäjien taidepalkinto kansainvälistyvälle yksinyrittäjälle

Järjestyksessään toinen Hämeen maakunnallinen Yrittäjän taidepalkinto on myönnetty hausjärveläiselle yksinyrittäjälle Rauli Mårdille. Oittilainen taiteilija Mård on yhdistänyt taiteen eri muotoja ja luonut niistä kokonaan uudenlaista ilmaisutapaa. Palkinto luovutettiin Hämeen Yrittäjien syyskokouksessa Tuuloksessa torstaina.

Palkittu yrittäjä hyödyntää omassa brändinrakentamisessaan menestyksekkäästi sosiaalisen median kanavia ja näyttää esimerkkiä, miten yksinyrittäjä Hämeen maaseudulta voi herättää maailman laajuista kiinnostusta. Hänen työtään ja tekemistään seuraa lähes 440 000 Twitter-käyttäjää. Hänen töissään toistuvat ja asiakkainaan ovat kansainvälisesti tunnetut ilmiöt ja henkilöt kotimaisesta rock-tähdestä Ville Valosta YK:n pääsihteeri Ban Ki-mooniin.

- Yrittäjä itse on välillä pahin menestymisen este. Kun pitää kaikkea mahdollisena, alkaa tapahtua. En aiemminkaan pitänyt mitään mahdottomana, mutta nyt näen kaiken mahdollisena, toteaa palkinnon vastaanottanut Rauli Mård.

Rauli on nähnyt Yhdysvalloissa ison markkinamahdollisuuden. Yrittäjämäistä osaamista ja älykästä pääomaa hänen tekemiseen on tuonut valtakunnallisella yrittäjäpalkinnolla 2015 palkittu Jyrki Leppälä. Raulin tuotteistaminen ja kansainvälistyminen on edistynyt hyvin. Tästä hän on saanut tunnustusta mm suomalais-amerikkalaiselta kauppakamarilta tunnustuksella Amchampion of the year. Tunnustuksen yrittäjä sai syyskuun alussa.

Ensimmäisen yrittäjän taidepalkinnon 2011 saanut Kultakeskus on teollisen mittakaavan toimija, jonka tuotteet ja muotoilu ovat osa suomalaista arkea ja juhlaa. Mård edustaa yksinyrittäjyyttä, jossa perinteinen tulokulma taiteeseen uudistuu. Hän yhdistää siihen viestinnän hyödyntämisen ja elämyksellisyyden. Näistä elementeistä syntyy uutta lisäarvoa yrittäjämäisellä ajattelulla. Kokonaisuus viitoittaa näkemään taidetta ja yrittäjyyttä yhdessä mahdollistavana ja toisiaan täydentävinä osaamisen ja ilmaisun muotoina.

- Yrittäjän tulee oppia kuuntelemaan itseään ja ymmärtää, että ympäristöstä ja läheltä - etenkin puolisoltaan siinä myrskyn ytimessä - saa enemmän tukea kuin uskookaan, Mård kiittää.

Lisätietoja:

http://raulimard.com/, twitter.com/raulimrd