Etsi

Yhteinen rytmi löydetty säestämään yritysten kasvua

Kanta-Hämeessä alkaa uudenlainen, kokoava yhteistoiminta kasvupalveluiden kehittämiseksi ja tarjoamiseksi avuksi yritysten arkeen.

Uuden yhteistyömallin mukaisia palveluita yrityksille tuottavat bisnesenkeliverkosto FiBAN, yrityskiihdyttämö First Round Oy, Hämeen Ammattikorkeakoulu, Hämeen Yrittäjät, Suomen Yrityskummit ja Suomen Yrittäjäopisto.

Kumppanit esittelivät muotoilemansa uutukaisen yrityskehittämisen palvelun sidosryhmille ja lehdistön edustajille maanantaina Hämeenlinnassa. Palvelu on saanut nimen Comppi. Yhteistyötään tiivistävät kehittäjätahot haluavat antaa tuottamilleen yritysten kasvuun ja kehittämiseen tähtääville palveluilleen yhtenäisen ilmeen ja kanavan, josta yritykset vaivattomasti löytävät tarvitsemiaan palveluita.

- Kokonaisuus kattaa tulevan kasvupalvelulain mukaiset asiat tehokkaasti. Comppi tarjoaa asiantuntemusta yrityksen elinkaareen kaikkiin vaiheisiin. Reitti eri asiantuntijoiden pakeille löytyy näppärästi yhden tiskin eli palvelunumeron tai verkko-osoitteen takaa, Hämeen Yrittäjien toimitusjohtaja Juha Haukka toteaa.

Comppi-palvelun ytimestä löytyvät yrityksen kasvua, kehittymistä ja kansainvälistymistä tukevat palvelut. Suurin osa palveluista on maksuttomia ja tarkoitettu kaikille maakunnan yrityksille. Palveluiden tuottajina on maakunnallisia ja myös valtakunnallisia toimijoita.

- Comppi-palvelu itsessään ruokkii uusia innovaatioita. Olemme aloittamassa yrityksille suunnatun kansainvälistymispalvelun testaamista Tanskassa ja Brasiliassa. Innovaatiopalveluihin liittyvä kehittämistyö on vastaavasti alkamassa neljästä maasta koostuvalla konsortiolla lähikuukausien aikana, Juha Haukka kertoo.

Comppi-yhteistyö toteuttaa tulevan uuden maakunnan tahtotilaa yritysten kasvun tueksi ja toimintaedellytysten kehittämiseksi. Palvelun toteuttajat haluavat tähdentää, ettei toiminta ole päällekkäistä eikä korvaa kehittämisyhtiöiden tai kuntien tuottamia yrityspalveluita.

- Olemme yhteistyössä muiden toimijoiden kanssa ottaneet vahvan etunojan ja ennakoineet tulevia tarpeita. Emme kilpaile kuntien emmekä kehittämisyhtiöiden kanssa, sillä tulevan kasvupalvelulain mukaan kuntien sidosyksiköt eivät edes voisi tuottaa kasvupalvelulain mukaisia palveluita, Hämeen Yrittäjien puheenjohtaja Minna Nissilä summaa.

Juha Haukka, toimitusjohtaja, Hämeen Yrittäjät, puh. 050 433 0134
Timo Ilomäki, Kanta-Hämeen hankinta-asiamies, puh. 050 566 4563