Etsi

Emergency banner

Koronainfo yrittäjälle: yrittajat.fi/korona

Yrittäjyys

Huolella tehty työ ja tyytyväiset asiakkaat palkitsevat

Hattulan vuoden yrittäjänä on palkittu rakennusalan yrittäjät Janne, Pauli ja Petri Vilén Hämeen Remonttitiimi Oy:stä. Hämeen Yrittäjät ja paikallisyhdistys Hattulan Yrittäjät luovuttivat palkinnon Hattulan yrittäjäjuhlassa Petäys Resortissa lauantai-iltana.

Hattulalainen Janne Vilén ryhtyi yrittäjäksi veljensä Petrin kanssa vuonna 2008. Saunomisesta innostuneet veljekset perustivat Kiulu Finland Oy:n ja ryhtyivät pyörittämään Saunamajuriksi ristittyä saunatuotteiden verkkokauppaa.

Pian he huomasivat, ettei kauppa kannattanut, ja he joutuivat miettimään yritystoiminnan jatkoa uudelta pohjalta. Yritystoiminnasta ei kuitenkaan luovuttu vaan muutettiin suuntaa. Janne oli isänsä kanssa kulkenut rakennustyömailla jo pienestä pitäen. Perustettiin aputoiminimi Hämeen Remonttitiimi ja Janne alkoi tehdä palkkatyön ohella remonttitöitä.

Töitä kertyi sen verran, että hän uskalsi ryhtyä vuoden 2011 lopulla päätoimiseksi yrittäjäksi. Petri-veli suuntautui kauppatieteisiin ja Janne lunasti häneltä isomman osuuden yrityksestä. Yrityksen nimeksi muutettiin Hämeen Remonttitiimi Oy. Janne palkkasi töihin isänsä, kirvesmiehenä uransa tehneen ammattilaisen Pauli Vilénin, joka tuli myös yrityksen osakkaaksi.

Nykyään Hämeen Remonttitiimi Oy tekee remontteja niin yksityisille kuin taloyhtiöille, yrityksille ja yhteisöille. Työt keskittyvät Kanta-Hämeeseen ja pääkaupunkiseudulle, mutta pidemmälläkin on tehty töitä muun muassa Parkano ja Ikaalinen ovat tulleet tutuiksi isompien saneerausprojektien merkeissä.

Sauna-asiat seuraavat yritystä edelleen. He tekevät paljon sauna- ja kylpyhuoneremontteja. Sauna-yhteistyötä tehdään Hermanni-talojen kanssa. Hämeen Remonttitiimi asentaa vuosittain lähes 2 000 saunaan Hermanni-lauteet.

Janne Vilén kertoo olevansa tarkka työn laadusta. Jäljen pitää olla niin hyvää, että sen itselleenkin kelpuuttaisi. Korkea laatu, huolella tehty työ ja tyytyväiset asiakkaat ovatkin hänelle kunnia-asia.

- Laatu on se meidän juttu. Teemme mieluummin rauhassa laadukasta työtä kuin kiireellä.

He aloittivat linjasaneerausten urakoinnin vuonna 2013. Linjasaneerauksessa, perinteisemmin putkiremontissa, uusitaan yleensä käyttövesi- ja viemäriputkien lisäksi märkätilojen vesieristykset, laatoitukset ja vesikalusteet. Tämän lisäksi korjataan kiinteistön rakenteita tarpeen mukaan.

Linjasaneeraukset ovat kasvattaneet yrityksen toimintaa. Tänä vuonna liikevaihto kasvaa noin viidenneksen.

- Tavoitteena meillä on hallittu kasvu. Haluan työllistää, tarjota ihmisille töitä. Saan siitä hyvän mielen, toimitusjohtaja Vilén kertoo.

Yritys työllistää 13 henkeä. Työntekijämäärän kasvattaminen nykyisestä on hänen mukaansa askel, joka vaatisi muutoksia yrityksen rakenteisiin, esimerkiksi toimistohenkilökuntaa.

Toinen asia, joka saa yrittäjän hyvälle tuulelle on asiakkaiden tyytyväisyys remontin jälkeen. Työtä tehdään ihmisten kodeissa, jolloin kiinnitetään huomiota esimerkiksi jälkien siivoukseen työpäivän päätteeksi.

Faktaa

Hämeen Remonttitiimi Oy

• Yrittäjät: Janne (omistus 55 %), Pauli (35 %) ja Petri Vilén (10 %)
  • Perustettu: 2008