Etsi

Emergency banner

Koronainfo yrittäjälle: yrittajat.fi/korona

Kunta

Tammela etsii itseään

Kuka tuntee Tammelan? Tammela haastaa Suomi 100 vuotta -hengessä ihmiset jakamaan kokemuksensa ja fiiliksensä Tammelasta. Samalla Tammelassa lähtee liikkeelle kunnan tunnettuuteen ja brändimielikuvaan liittyvä kartoitus.

– Haluamme selvittää, miten hyvin Tammela tunnetaan suomalaisten keskuudessa, mitä kunnasta tiedetään, ajatellaan ja minkälaisia tarinoita Tammelasta kerrotaan, tiivistää Tammelan kunnanjohtaja Kalle Larsson.

– On jännittävää tietää, tunnetaanko Tammelaa muualla ylipäätään, kuvaa Larsson.

Brändit ja tunnettuus ovat tärkeitä myös kunnille, ja niitä on hyödynnetty aivan liian vähän.

– Jos kuntaa ei tunneta, ei se myöskään ole listalla, kun valitaan asumisen, yrittäjyyden tai matkailun kohdetta, tiivistää Larsson asian merkitystä. 

Kartoitus sisältää ulkopuolisten näkemysten lisäksi myös kunnan sisäinen kartoituksen, joka kattaa kunnan asukkaat, yrittäjät sekä kesäasukkaat. Heitä pyydetään kertomaan tarinoita, kuvailemaan Tammelan perusluonnetta ja jakamaan niitä asioita, joista ollaan ylpeitä.

– Aineistosta saada informaatiota myös siihen, mitä Tammelasta kannattaa kertoa ulkopuolisille. Yhtäältä tutkimus selvittää sitä, mitä voimme tehdä entistä paremmin, ja toisaalta, miten voimme palvella kuntalaisia, yrittäjiä ja kesäasukkaita uudella tavalla sekä kehittää jatkossakin toimintaamme, muotoilee Larsson.

Brändimielikuvakartoituksen ja tuloksissa esiintyvien teemojen kirkastuksen toteuttaa Kissconsulting Oy. Kartoituksessa hyödynnetään monimuotoisia laadullisia ja määrällisiä kartoitusmetodeita. Mukana on myös ei-perinteisiä mutta tietoarvoltaan tärkeitä kysymyksiä.

– Olemme jo käyneet Tammelassa tutustumassa ihmisiin ja kuuntelemassa heidän tarinoitaan ja tunnelmiaan kunnasta, kertoo Kissconsultingin toimitusjohtaja Maarika Maury.

Kampanjaan liittyy myös hyväntekeväisyyshanke.

– Jokaista vastausta vastaan lahjotamme euron Naisten Pankille, kertoo Maury.

Kyselyyn voi vastata täällä >>