Etsi

Markkinointi

Japanilaiset uiskentelivat veessä

Viime viikolla Kanta-Hämeessä vieraili 11 hengen ryhmä japanilaista media- ja matkailuväkeä. Parasta ohjelmassa oli kuulemma uinti puhtaassa järvivedessä, veden liplatus ja saunominen.

Visit Finland markkinoi Suomea voimakkaasti Saksaan ja Japaniin. Japanista oli elokuun lopulla matkanjärjestäjiä ja matkojen myyjiä tutustumassa muun muassa Hämeeseen. 

Ryhmä oli järjestäjien mukaan erittäin tyytyväinen vierailuunsa. Matkan teema oli saunat, joten ryhmälle oli järjestetty ohjelmaan paljon saunomismahdollisuuksia. Japanilaisia kiinnostaa suomalainen saunakulttuuri.

Hauholla käytiin Ilorannassa illallisella ja tutustuttiin saunoihin puhdasvetisen Iso-Roineen rannalla. Petäyksessä ryhmä pääsi reissunsa ensimmäiseen saunaan, savusaunaan Vanajaveden rannalla. Useat vieraista kävivät elämänsä ensimmäistä kertaa järvessä uimassa, juoksivat suomalaisittain suoraan saunasta järveen.

Japanilaisten kokivat olevansa taivaassa istuessaan saunan jälkeen terassilla saunan raikkaana. Tunnelmaa ja tunnetta oli kävijöiden mielestä mahdotonta pukea sanoiksi.

Lakeland-yhteistyö on Visit Finlandin koordinoima ylimaakunnallinen yhteistyö ja läntisen Lakelandin yhteistyössä on mukana Kanta-Hämeen lisäksi Pirkanmaa, Päijät-Häme ja Keski-Suomi. Hämeen liitto on mukana yhteistyöhössä.

Lakeland on Visit Finlandin markkinoinnin kärkikohde vuosina 2018 ja 2019. Kohdemarkkinoina ovat Saksa ja Japani. Sieltä kutsutaan Lakelandin maakuntiin tutustumismatkoille matkanjärjestäjiä ja lehdistön edustajia.

Hämeen Yritysviestintä