Etsi

Kunta

Hankinta-aamuissa käydään yrittäjien ja kunnan vuoropuhelua

Hämeen Yrittäjät antaa TEM:n rahoittamana julkisiin hankintoihin liittyvää neuvontaa koko Kanta-Hämeen alueella.

Hankinta-aamut ovat osa kuntien ja yrittäjien välistä yhteistyötä, jonka tavoitteena on kehittää vuoropuhelua, markkinatietoisuutta ja hankintojen aluevaikuttavuutta.

- Jälkimmäinen asia on ei ole mitenkään vähäpätöinen, Hämeen Yrittäjien toimitusjohtaja Juha Haukka toteaa.

- Kyseessä on satojen miljoonien eurojen suuruinen potti, jolla voimme vivuttaa entistä enemmän alueen elinvoimaa mahdollistamalla paikallisten yritysten osallistuminen julkisiin hankintoihin.

Yrittäjäjärjestön mukaan näissä tavoitteissa onnistutaan markkinavuoropuhelua lisäämällä ja kilpailutuksien muotoilulla, joka mahdollistaa pienempien yritysten osallistumisen kilpailutuksiin.

- Useimmat näistä toimenpiteistä ovat kokonaistalouden näkökulmasta tehokkaita ja ilmastotavoitteiden suuntaisia kaikki. Kaikki siis sellaisia asioita, joita hankintalaki hyväksyy ja poliittiset tavoitteet kiittää, Haukka summaa.

Miten pääsen mukaan?

Hankinta-aamut ovat avoimia kaikille yrittäjille sekä julkisten hankintojen parissa työskenteleville.

Niihin voi ilmoittautua Hämeen Yrittäjien verkkosivujen kautta kyseiseltä tapahtumasivulta tai sähköpostitse ilmoittautuminen.hame@yrittajat.fi

Samalla voi myös varata ajan puolen tunnin hankintaneuvontaan saman aamupäivän aikana.

Hankinta-aamut 2019

  • ti 8.1.             Jokioinen
  • ti 5.2.             Hattula
  • ti 5.3.             Hausjärvi
  • ti 2.4.             Hämeenlinna
  • ti 7.5.             Loppi
  • ti 4.6.             Humppila
  • ti 10.9.           Tammela
  • ti 1.10.           Janakkala
  • ti 8.10.           Forssa
  • ti 5.11.           Riihimäki
  • ti 3.12.           Ypäjä

Tavoitteita hankinta-aamuille

1. Selvitykset kunnissa hallintokunnittain julkisten hankintojen määrästä ja niiden kohdentumisesta a) oman kunnan alueelle b) Kanta-Hämeeseen

2. Mahdollisen hankintojen vuosikellon -käyttöön ottaminen

3. Tulevien investointien aikatauluista tiedottaminen

4. Julkisia hankintoja tekevien markkinatietoisuuden lisääminen

5. Markkinavuoropuhelun lisääminen