Etsi

Emergency banner

Koronainfo yrittäjälle: yrittajat.fi/korona

Omistajanvaihdokset

Uudet yrittäjät avaavat Marskin Majan tänään: Perinteitä, laaturuokaa ja rentoa oloa

Atte Karppinen ja Kimmo Rikkonen lähtevät jatkamaan toimintaa Marskin perinteisessä hengessä, tuoden samalla omaa uutta twistiä palveluihin. Uusien omistajien uuden kauden avaus on tänään 1.6. kello 11.

Marskin Majan liiketoimintaa lähtee hoitamaan huhtikuussa 2021 perustettu Elämysten Makumaja Oy. Kimmo Rikkonen on toiminut viimeksi Vanajanlinnan ravintolatoimen johtajana ja Atte Karppinen on työskennellyt helsinkiläisissä huippuravintoloissa esimiestehtävissä.

– Yrittäjyys on meille molemmille hyppy tuntemattomaan. Tunnemme hyvin ravintolabisneksen, joten lähdemme sen kokemuksen voimin ja rohkaisemana hommaa pyörittämään, kertoo Kimmo Rikkonen.

Yrittäjät perehtyivät kaupantekovaiheessa huolella paikkaan, sen historiaan ja mahdollisuuksiin sekä tekivät laskelmia jo talvesta lähtien. Parin kuukauden hiljaisuudessa uskallettiin edetä päätökseen perustaa oma yhtiö ravintolatoimintaa varten.

– Totta kai tällaisena aikana on riski lähteä pykäämään ravintolaa pystyyn, mutta jo kesän 2020 kokemukset paikasta ja asiakasvirroista olivat myönteiset, toteaa Rikkonen.

Yrittäjillä on sopimus vuokranantajan, Suomen Marsalkka Mannerheimin Metsästysmaja ry:n, kanssa siitä, että palvelut ja metsästysmajan museo pidetään yleisölle auki varmuudella 1.6.–15.8.

– Tulemme sesonkiaikaan pitämään yleisölle palvelut ja ravintolan auki kuutena päivänä viikossa. Viikonlopuille olemme kaavailleet lounasbuffetia ja kesän iltatunneillekin on erilaisia ajatuksia. Ryhmille tarjoamme valmiiksi suunnitelmat, omat menut ja illallistilaisuudet normaalien palveluaikojen ulkopuolella, kaavailee Karppinen.

Yrittäjät pyrkivät aluksi pärjäämään kahdestaan, mutta asiakasvirrat näyttävät, kuinka paljon lisäkäsiä tarvitaan vilkkaimpana sesonkiaikana. Tähän tullaan varautumaan ja museoon rekrytoidaan oma kesäopas.

– Toivomme toki hulabaloota avajaispäivästä lähtien. Haemme kokemuksia ensimmäisestä päivästä lähtien ja tehdään sitten johtopäätöksiä eri häppeningeistä, toteaa Rikkonen.

Tässä vaiheessa omistajiensa näköisiä uudistuksia tehdään erityisesti ruokatuotteisiin. Buffet- ja illallismenuissa on myös paikan perinteet huomioitu. Ravintolan sisustukseen tehdään pientä faceliftiä ja keittiön kokoonpanoon on täydennysajatuksia.

Juttu on lyhennelmä Hämeen Yrityssanomissa 3/2021 julkaistusta artikkelista.
Lue näköislehti tästä.