Etsi

Emergency banner

Koronainfo yrittäjälle: yrittajat.fi/korona

Markkinointi

Hämeenlinnan keskustan yrittäjät: Suklaaviikko aktivoi kauppaa ja vapauttaa tunnelmia

Hämeenlinnassa järjestetään uudenlainen markkinointitempaus, Suklaaviikko 11.-17.10. Teemalla aktivoidaan koronan jälkimainingeissa asiakkaita kauppoihin ostoksille ja nauttimaan uuden vapauden tuottamasta hyvästä mielestä.

Kokoontumisrajoitusten vapauduttua myös kaupat ja palvelut pääsevät tavoittelemaan ostovoimaista asiakaskuntaa täydellä teholla. Joulusesonkia odotellessa saattaa olla muutama rauhallisempi viikko, joten yrittäjät pohtivat keinoja järjestää yhteisiä tempauksia asiakasvirran ylläpitämiseksi. Viime perjantaina Hämeenlinnassa järjestetty Pimeän kaupan ilta osoittautui erittäin onnistuneeksi. Kaupungin keskustan kaupat, kauppakeskukset, kahvilat ja ravintolat täyttyivät silminnähden iloisista asiakkaista. Rajoitusten poistumislaukaukselle oli selvä tarve ja tilaus. Heti perään on suunniteltu jotain uutta, nimittäin Hämeenlinnan Suklaaviikko.

– Tapahtuman slogan on ”Lupa nauttia” –  herkuttelusta sekä syksyn tunnelmasta. Mikäs siihen paremmin sopisikaan kuin suklaa. Olemme saaneet mukaan liikkeitä, jotka haluavat tarjota asiakkailleen hyvää mieltä ostosten lomassa. Suklainen värimaailma toistuu yhteismarkkinoinnissa ja tuotteissa, kertoo Hämeenlinnan Kaupunkikeskustayhdistyksen toiminnanjohtaja Sari Hagemeier.

Tapahtumaidea sai alkunsa Hämeenlinnan Parkki Business Parkissa, kun siellä työskentelevät Hagemeier ja Crazy Townin yhteisömanageri Jenna Kankaanpää löysivät lennokkaan idean käytäväkeskustelussaan.

– Oikeastaan lähtölaukaus idealle lähti siitä, että HAMK ja Kultasuklaa, taustavaikuttajanaan yrityksen osakas ja kehittäjä Peter Vesterbacka, järjestävät kansainvälisen kestävän kehityksen Arctic Choco Conference -tapahtuman 13.10.

Kuva: - Kolmen suklaan sukat syntyvät omatoimisesti tuotepaketista, mihin sisältyy langat, ohjeet ja hieman jotain makeaakin, esittelee Wetterhoff Oy:n toimitusjohtaja Hillevi Kaarlenkaski.

Ensimmäisellä Suklaaviikolla ei ole varsinaisia esityksiä tai ohjelmanumeroita, vaan teeman ympärille ideoitua yhteismarkkinointia. Se näkyy keskustan kaupallisessa katukuvassa ja muistuttaa koronarajoitusten poistuessa yritysten ja palvelujen olemassaolosta sekä monipuolisesta tarjonnasta.

– Toivomme hyvää palautetta ja kokemuksia ensimmäisestä Suklaaviikosta. Niin sanottua autettua ostamisen muistuttamista tarvitaan ennen joulusesonkia ja Black Friday´ta. Uskomme yhteiskampanjointiin liikkeiden omien tempausten ohella, joten ensi vuodelle olemme ideoimassa muitakin teemoja, esimerkiksi kukan ja sadun päivä, paljastaa Hagemeier.

Otsikkokuva:
Kauppapaikka Tavastila, Miikka J. Anttila: - Yksi Suklaaviikon huipennuksista on meillä lauantaina 16.10. järjestettävä Suklaasydän -konsertti. Lavalle astuvat Hämeenlinnasta kotoisin oleva Aikakoneen Sani laulukumppaneinaan Anna Hanski ja Annika Eklund.