"Yritys, erotu muista ja menesty" | Yrittajat.fi

Etsi

"Yritys, erotu muista ja menesty"

Helsingin Yrittäjät ja brändiseminaari SFV-salissa

"Mieti, missä olet parempi kuin muut, se erottaa yrityksesi muista ja sillä myös menestyt. Vaikka olisit kivijalkakauppias, sama pätee myös silloin", Jukka-Pekka Vuori muistutti helsinkiläisiä yrittäjiä brändiseminaarissa.

Fonectan markkinointi- ja viestintäjohtajana toimiva Vuori kannusti yrittäjiä myös erityisesti panostamaan hyvään markkinointiin:

"Mielestäni noin 20% kaikesta markkinoinnista ja viestinnästä on hyvää, toiset 20% on tyydyttävää ja lopuista 60 prosentista ei ole mitään hyötyä. Sanoisin, että tehkää siis hyvää markkinointia."

Helsingin Yrittäjien järjestämä brändiseminaari keräsi yli 80 yrittäjää kuulemaan markkinoinnin ja brändinrakennuksen oppeja asiantuntijoilta ja yrittäjiltä itseltään.

 

Brändi vaatii kirkkaita tekoja ja linjakuutta

Mainostoimisto TBWA Helsingin luova johtaja Tommy Mäkinen kannusti käyttämään maalaisjärkeä brändinrakentamisessa.

"Brändinrakentaminen vaatii kirkkaita ajatuksia ja kirkkaita tekoja. Valitse mitä ajatuksia yrityksesi edustaa, miltä haluat sen näyttävän ja kuulostavan - ja tee vain sellaisia toimenpiteitä, jotka ovat linjassa näiden valintojesi kanssa", Mäkinen tiivisti.

"Linjakkuus ei ole sitä, että joka kuussa sinulla on sama kampaus ja sama paita. Se on sitä, että sinulla on sama katse ja sama suunta."

Seminaarin case-esimerkkejä tarjosivat vasta alkuvuodesta 2012 perustettu startup-yritys Wish Bros ja Markus Lehtonen sekä pitkän linjan vaatesuunnittelija Anne Linnonmaa. Ideoita ja paljon keskustelua nostattanut seminaari herätti toiveen konkreettisesta brändinrakennusklinikasta, ja seminaari saaneekin myös jatkoa Helsingin Yrittäjien tapahtumatarjonnassa.

 

Lisätietoja seminaarista ja tulevista brändiseminaareista: toimitusjohtaja Pia Pakarinen, p. 040 529 4989,