Tavaran tai palvelun virhe - Yrittäjä ja kuluttaja - Yritystoiminnan ABC - yrittajat.fi
Yrittäjät > Helsingin Yrittäjät > Helsingin Yrittäjät - Lauttasaari ry > Yrittajan Abc > Yritystoiminnan Abc > Yrittaja Ja Kuluttaja

Etsi

Tavaran tai palvelun virhe

Virhettä arvioitaessa lähtökohtana on osapuolten välinen sopimus. On syytä huomata, että kuluttajalla ei ole oikeutta palauttaa virheetöntä tuotetta, ellei kysymys ole etä- tai kotimyynnistä. Tavarassa on kuluttajansuojalain mukaisesti virhe, jos se ei vastaa lajiltaan, määrältään, laadultaan, muilta ominaisuuksiltaan ja pakkaukseltaan sitä, mitä voidaan katsoa sovitun.

Tavaran virheellisyyttä arvioidaan sen perusteella millainen tavara oli ostajalle luovutettaessa. Myyjä vastaa virheestä, joka on ollut tavarassa luovutushetkellä, vaikka virhe ilmenisi vasta myöhemmin. Kuluttajan on osoitettava tavaran virhe.


>> Kirjaudu jäsennumerolla sivun ylälaidasta lukeaksesi lisää!
 

Suomen Yrittäjien jäsenenä olet aina ajan tasalla.

Julkaisemme jatkuvasti ajankohtaista tietoa yritystoiminnasta jäsenillemme. Liittymällä jäseneksi saat käyttöösi koko järjestön tarjoamat edut