Yritystä Stadiin! innosti yrittäjiä kertomaan tarinoita, brändäämään itseään ja ottamaan digikanavat haltuun | Yrittajat.fi

Etsi

Markkinointi

Yritystä Stadiin! innosti yrittäjiä kertomaan tarinoita, brändäämään itseään ja ottamaan digikanavat haltuun

Helsingin Yrittäjien Yritystä Stadiin! –tapahtuma ylitti kaikki odotukset: yli 500 yrittäjähenkistä saapui sankan lumipyryn siivittämänä Hotelli Presidenttiin 10.5.2017 verkostoitumaan ja hakemaan vinkkejä omaan liiketoimintaan.

Yritystä Stadiin! -päälavan ohjelman polkaisivat käyntiin Helsingin Yrittäjien puheenjohtaja Sarianne Reinikkala ja toimitusjohtaja Tiina Oksala korostamalla tapahtuman teemojen myynnin ja markkinoinnin olevan yrittäjien ydinosaamista.

- Yrittäjän täytyy pitää ääntä ja kertoa oma tarinansa, Sarianne Reinikkala kannusti.

Reinikkala ja Oksala painottivat tervetulopuheessaan verkostoitumisen merkitystä. Yhdettätoista kertaa järjestettävän tapahtuman tavoite oli tarjota juuri uusi kontakteja virikkeiden ja uusien ideoiden lisäksi.

Myy, markkinoi ja tunne kuluttajat!

Päälavan ohjelman starttasi täpötäydessä auditoriossa asiantuntija Sani Leino, joka suuntasi yrittäjien ajatukset myynnin uusiin mahdollisuuksiin. Leinon mukaan sosiaaliset kanavat luovat paljon uutta potentiaalia liiketoimintaan, mutta ihmisten huomiota voi olla nykyään vaikea tavoittaa.

- Jos sanoma on tarpeeksi vahva, pienikin toimija voi saada äänensä kuuluviin. Joka kanavaan ei silti tarvitse lähteä mukaan, ainoastaan niihin, joissa juuri sinun asiakkaasi liikkuvat, Leino rohkaisi.

Seuraavaksi lavan haltuunsa ottanut Plutoni Oy:n yrittäjä ja kirjailija Jarkko Kurvinen innosti yrittäjiä luomaan itsestään henkilöbrändiä.

- Tänä päivänä ei tilata lehtiä, vaan ihmisiä. Haluamme kuulla ihmisen tulokulman asioihin. Ala merkittäväksi, kerro tarinoita, rakenna luottamusta ja herätä tunteita, Kurvinen summasi yleisölle.

Jyväskylän yliopiston professori Terhi-Anna Wilska tarjoili iltapäivän mielenkiintoisimpia faktoja. Kuluttajatutkimuksen asiantuntija tutustutti yrittäjät suomalaisten kuluttajien muuttuviin tapoihin ja raotti verhoa tulevaisuuteen.

- Säästäväisyydessä on tapahtunut suuria muutoksia. Nuorista on tullut säästäväisempiä kuin ennen ja vanhemmat ovat vähemmän säästäväisempiä. Erot ovat siis kaventuneet ajoista jolloin vanhemmat sukupolvet olivat todella säästäväisiä, Wilska kertoi.

Päälavan ohjelma huipentui illalla tuotteistaja Jari Parantaisen esitykseen. Parantainen halusi herätellä rohkeasti keskustelua aiheella ”Kuka palkkaisi yli 50-vuotiasta käpyä?”. Yleisö osallistui aktiivisesti keskusteluun siitä, miten työntekijä tai yrittäjä pitää tuotteensa, eli itsensä, kunnossa.

- Erottautuminen on todella tärkeää, Parantainen painotti.

Digitalisaatioon pureuduttiin hankeseminaarissa ja työpajoissa

Yritystä Stadiin! –päivään kuului paljon muutakin kuin päälavan puheenvuorot. Tapahtumatorin lähes 20 yhteistyökumppanin ständeillä kävi kuhina koko iltapäivän ajan ja verkostoitumistunnilla tilassa vaihdettiin käyntikortteja ja tavattiin uusia ja vanhoja yrittäjätuttuja.

Tapahtumapäivä alkoi jo aamusta Helsingin Yrittäjien Digiopisto- ja XL-knowhow-hankkeiden yhteisellä huippuseminaarilla, jossa keskusteltiin työn muuttuvista markkinoista ja digitalisaatiosta. Tärkeä näkökulma keskustelussa oli ihmisten jaksamisesta ja hyvinvoinnista huolehtiminen kaiken muutoksen keskellä. Digiteemat olivat esillä pitkin päivää myös työpajoissa ja tietoiskuissa, jossa tapahtuman yhteistyökumppanit tarjosivat käytännönläheistä neuvontaa muun muassa pilvipalveluiden hyödyntämiseen työssä.

Tapahtuman juontajana toimi valovoimainen Ronja Salmi, joka on Ryöväri Oy:n yrittäjä, kirjailija sekä ikäluokkansa kokenein tv-juontaja Suomessa.

>> Katso kaikki tunnelmakuvat tapahtumasta

>> Katso kuvat aamun hankeseminaarista

Helsingin Yrittäjät kiittää kaikki vuoden 2017 Yritystä Stadiin! -tapahtumaan osallistuneita yrittäjiä, yrittäjyydestä kiinnostuneita sekä yhteistyökumppaneita.

Kuvat: Jaana Tihtonen