Kasvata myyntiä digillä

Verkossa
  • Suomen Yrittäjät

Kasvata myyntiä digillä

Oletko miettinyt, miten saada lisää ostavia asiakkaita verkkosivuille tai kuinka lisätä näkyvyyttä somessa? Entä onko yrityksesi tietoturva kunnossa? Digin avulla voit tehostaa yrityksesi arkea, palvella asiakkaita entistä paremmin ja kasvattaa myyntiä.

Koulutus auki 4.4.-4.8.2024. Ilmoittautuminen auki 20.6. saakka. Maksuton Yrittäjien jäsenille.

Yrittäjät-akatemia kultainen ikoni maksuton jäsenille

Koulutus toteutetaan Claned-oppimisalustalla ja se sisältää lyhyitä videoita, tekstejä ja monivalintatehtäviä. Kokonaisuudessa on useita moduuleita, joista voit poimia sinua kiinnostavat aiheet tai hyödyntää koko paketin.

Näin tämä toimii:

  1. Ilmoittaudu mukaan. Ilmoittautuminen on auki 20.6. saakka.
  2. Kun koulutus alkaa, saat sähköpostiisi tunnukset oppimisalustalle.
  3. Kirjaudu oppimisalustalle sähköpostin ohjeen mukaan.
  4. Opiskele omaan tahtiisi. Koulutus on käytössäsi 4.8. saakka.

Jos kaipaat apua starttiin, niin tule mukaan aloitusinfoon 4.4. klo 9.30-9.55 ja kuulet lisää koulutuksesta.

Sopiiko tämä minulle?

Koulutus on maksuton Yrittäjien jäsenyrityksille ja niiden henkilöstölle. Se sopii pienyrittäjille, jotka kaipaavat perustietoa ja käytännön vinkkejä digin hyödyntämiseen.

Koulutuksen hyödyt

1. Tunnista mahdollisuuksia

Tunnistat digitaalisten palveluiden ja digitalisoinnin mahdollisuuksia.

2. Varmista tietoturva

Otat haltuun pienyrittäjän keskeisiä tietoturvan toimintaohjeita.

3. Lisää myyntiä

Tutustut keinoihin, kuinka lisätä myyntiä yrityksen verkkosivujen ja somemarkkinoinnin avulla.

Palautetta osallistuneilta

Opin erilaisia tapoja hyödyntää digitalisointia. Etenkin somemarkkinointi ja kotisivujen rooli kirkastui. Sain niihin hyviä eväitä, joita yritän viedä käytäntöön.

Selkeät ja havainnolliset esitykset, aloittelijankin helppo ymmärtää. Kurssien sisällöt eivät olleet minulle uusia ja outoja, silti opin jotain uutta tai uusia näkökulmia.

Osallistujien arvosana koulutuksesta

Antoi hieman uutta näkökulmaa omaan toimintaan. Laittoi miettimään, miten digitalisointia voisi omalla kohdalla hyödyntää enemmän tai paremmin.

Kannusti käytännöllisesti tekemään asioita. Antoi uskallusta – ei ole mitään menetettävää jos vaikka kokeilee.

Verkkokoulutuksen sisältö

Digitalisaatio avaa uusia mahdollisuuksia, mutta mitä se tarkoittaa käytännön arjessa? Saat nipullisen kysymyksiä, näkökulmia ja ideoita yrityksessäsi pohdittavaksi. Laita kuntoon myyntiä lisäävät digiaskeleet ja valjasta digi palvelemaan yritystäsi ja sen menestystä. Asiantuntija Jari Haapaniemi.

Sisältö

  1. Digitalisaation tuomat uudet mahdollisuudet yrittäjälle
  2. Nopea liikeidean testaus digityökaluilla
  3. Uuden liiketoiminnan luominen vai olemassa olevan liiketoiminnan kehittäminen?
  4. Parhaita ideoita digitalisaation hyödyntämiseen

Tietoturvariskit ovat nyt suuret ja toteutuessaan ne voivat maksaa yritykselle paljon. Tämän osion ohjeilla varmistat, että tietoturvasi on kunnossa. Saat vinkkejä ja käytännön ohjeita huijausten väistämiseen, turvalliseen mobiililaitteiden käyttöön ja verkkoasiointiin. Älä anna huijarin yllättää! Asiantuntija Petteri Järvinen.

Sisältö

  1. Tietoturvan osat
  2. Huijaukset
  3. Mobiililaitteiden tietoturva
  4. Verkkoyhteydet ja tiedostoliitteet

Verkkosivujen tärkein tehtävä on palvella asiakkaitasi ja sitä kautta lisätä yrityksesi myyntiä. Tässä osiossa saat vinkkejä siihen, kuinka saat lisää kävijöitä verkkosivuillesi, kuinka kävijöistä saadaan ostajia ja miten verkkosivujen analytiikkaa kannattaa hyödyntää. Älä anna pölyn laskeutua verkkosivuillesi, vaan laita ne töihin yrityksesi hyväksi! Asiantuntija Antti Koskinen.

Sisältö

  1. Kävijöiden saaminen verkkosivustolle
  2. Varmista sujuva käyttökokemus
  3. Lämmitä sivustokävijät asiakkaiksi palvelemalla
  4. Asiakaspolun seuranta ja kehittäminen

Mitä ja miten somessa kannattaa viestiä, jotta sometyö ei valu hukkaan? Tässä osiossa saat vinkkejä, ideoita ja virikkeitä suunnitelmallisen somen toteuttamiseen osana yrittäjän kiireistä arkea. Vältä hutiosumat ja tähtää somemarkkinoinnilla suoraan maaliin! Asiantuntija Minttu Lampinen.

Sisältö

  1. Suunnitelmallisuus somemarkkinoinnissa
  2. Asiakkaiden löytäminen somessa
  3. Kiinnostavat sisällöt somemarkkinoinnissa
  4. Somenäkyvyyden mittarit

Digitaaliset kanavat voivat tuoda luoksesi runsaasti maksavia asiakkaita. Tässä osiossa saat kannustusta ja ideoita digitaalisten palveluiden ideointiin, hinnoitteluun, tuotteistamiseen ja markkinointiin. Asiantuntija Ollis Leppänen.

Sisältö

  1. Lisää myyntiä!
  2. Mistä ideoita digikanavien parempaan hyödyntämiseen?
  3. Mikä on oikea hinta?
  4. Digitaalisten palveluiden tuotteistaminen

Tällä kurssilla voit suorittaa ”Lisää myyntiä digillä” -osaamismerkin. Osaamismerkki eli open badge on digitaalinen todistus. Se on tapa tunnustaa ja tehdä näkyväksi merkin saajan suorittamia kursseja ja osaamista. Osaamismerkki on todistus käydystä kurssista sinua itseäsi varten ja sitä voi joissain tapauksissa hyödyntää osana muita koulutuksia. Sen avulla voit myös tuoda asiantuntemustasi näkyviin eri sidosryhmille. Oppimisalustalta löydät lisätietoa osaamismerkistä.

 

Kouluttajat

Petteri Järvinen

Petteri Järvinen

Diplomi-insinööri Petteri Järvinen on seurannut tietoturva-asioita 1990-luvun alusta lähtien. Hän on it-alalla kysytty asiantuntija ja aktiivinen some-vaikuttaja, joka tunnetaan myös pitkän linjan kolumnistina ja tietokirjailijana.
Järvinen on kirjoittanut 35 tietokirjaa, viime vuosina lähinnä tietoturva- ja tietosuoja-aiheista. Hän on kysytty luennoija ja kouluttaja, jonka tietoturva-aiheiset esitykset ovat selkokielisiä ja maanläheisiä.

Minttu Lampinen

Marketing Flow Oy

Minttu on digitaaliseen markkinointiin erikoistunut liiketalouden ammattilainen. Hänellä on yli 250 asiakasreferenssiä markkinoinnin ja digitaalisen liiketoiminnan konsultoinnissa. Hän on ollut Euroopan laajuisessa markkinointivastuussa, konseptoinut innovatiivisia tuotteita ja palveluita ja vastannut kansainvälisistä tuote- ja palvelulanseerauksista sekä johtanut asiantuntijatiimejä. Koulutukseltaan Minttu on Oxfordissa ja Stanfordissa opiskellut kauppatieteen tohtori.

Ollis Leppänen

Intotalo Oy

Ollis Leppänen on Intotalo Oy:n perustajaosakas ja hän on toiminut yritysjohdon ja yrittäjien valmentajana vuodesta 2000. Ollis on kokenut valmentaja ja hän haastaa aina tarkastelemaan tekemistä asiakkaan näkökulmasta. Sytyttävimpiä liiketoiminnan kehittämisen teemoja hänelle ovat tuotteistaminen ja myynti. Ollis toimii myös virallisena TEM:n yritysten kehittämispalveluiden asiantuntijana.

Antti Koskinen

Fissiomedia

Yrittäjä Antti Koskinen on jo lähes 10 vuoden ajan ollut suomalaisten mikro- ja pienyritysten luotettu web-kumppani. Hän on kehittänyt asiakkailleen niin yritys- kuin kuluttajakohderyhmiäkin palvelevia WordPress-verkkosivustoja ja -verkkokauppoja. Ohjelmointitöiden ohella Antti on toiminut sekä kouluttajana että asiantuntijana kotisivuihin ja verkkomarkkinointiin liittyvissä asioissa.

Jari Haapaniemi

Intotalo Oy

FM, väitöskirjatutkija, HHJ, HHJ pj.
Kokenut ihmisten ja organisaatioiden johtaja, Intotalo Oy:n hallituksen puheenjohtaja ja hallitusammattilainen sekä sertifitoitu Brian Tracy -myyntivalmentaja. Esihenkilönä ja organisaatioiden johtajana 25 vuotta, työelämässä yli 30 vuotta.
Vankka kokemus organisaatioiden kehittämisestä haastavissa muutostilanteissa.

Ilmoittaudu tästä mukaan
Lisätiedot ja tietosuoja-asiat

Kysyttävää?
Lisätietoa saat sähköpostitse akatemia@yrittajat.fi. Tämän tapahtuman tietosuoja-asioissa voit olla yhteydessä: Heidi Jäntti, heidi.jantti@yrittajat.fi