Opi myynnin mestariksi

Verkossa
  • Suomen Yrittäjät

Oletko jo myynnin osaaja, tunnet myyntisanaston ja haluat ottaa käyttöön tutkittuun tietoon pohjautuvia ammattimaisen myynnin menetelmiä? Myynnin professori Petri Parvisen avulla harppaat myyntityössäsi uudelle tasolle.

Ajankohta ja toteutustapa
Koulutus toteutetaan Claned-oppimisympäristössä ja se sisältää videoita. Voit poimia sinua kiinnostavat aiheet tai hyödyntää koko paketin. Ilmoittautuminen on auki 26.5. saakka.

Kohderyhmä
Koulutus on suunnattu yrittäjille, joilla on kokemusta myynnistä ja myynnin kehittämisestä. Koulutus sisältää ammattisanastoa ja vauhdikasta menoa ja se ei siksi sovellu vasta-alkajille.

Hinta
Koulutus on maksuton ja sen rahoittaa Yksityisyrittäjäin Säätiö.

Koulutuksen keskeiset opit

1. Tutkittua tietoa myynnistä

Vahvistat ymmärrystä tutkitusti toimivista tavoista lisätä myyntiä ja saada parempaa hintaa.

2. Myynnin työkaluja

Saat työkalupakkiisi uusia myynnin työkaluja.

3. Ammattimaisen myyntityön eväät

Saat näkökulmia ammattimaisemman myyntityön toteuttamiseen.

Osallistujien palautteita

Koulutus oli mielestäni toteutettu hyvin, ja kouluttaja oli todella hyvä. Hänellä oli tietoa todella laajasti myymisestä.

Osallistujien palaute koulutuksesta

Kouluttajan tapa esittää asioita ja esiintyä oli innostava ja esityksiä jaksoi hyvin kuunnella ja katsoa.

Koulutuksen sisältö

Ostajat ovat hyvin erilaisia ja ostaminen on usein kirjavaa. Miten ne kaupat sitten syntyvät? Ostajien käyttäytymisen ymmärtäminen on avainroolissa. Se on monesti tärkeämpää, kuin yksittäisten myyntikikkojen käyttäminen.

Tässä osiossa:

  • Tutustut siihen, millaiset motiivit ja kriteerit vaikuttavat ostamisen taustalla.
  • Saat näkökulmia siitä, millä perusteella asiakas on valmis maksamaan korkeampaa hintaa.
  • Saat vinkkejä, miten voit huomioida ostajien motiiveja ja kriteerejä myyntitilanteissa.

Pelkät faktat eivät myy tuotettasi tai palveluasi, vaan tarvitset vuorovaikutustilanteisiin laajemman valikoiman keinoja. Hyödynnä vuorovaikutuspsykologisia keinoja ja laita kassakone kilisemään.

Tässä osassa

  • Tutustut vaikutusvallan merkitykseen ja eettiseen hyödyntämiseen myyntityössä.
  • Opit erilaisia vuorovaikutuspsykologisia keinoja, jotka auttavat lyömään kaupat lukkoon myyntityössä ja markkinoinnissa.
  • Opit välttämään keinoja, jotka karkottavat asiakkaita.
  • Kuulet, miten vuorovaikutuspsykologiaa voi käyttää hinnoittelussa ja katteen kasvattamisessa.

Voisiko myynti olla suostuttelun sijaan asiakkaan opettamista? Tutustu uuteen opetukselliseen tyyliin, jota voi hyödyntää myyntityössä ja asiakastyytyväisyyden parantamisessa.

Tässä osassa

  • tutustut siihen, mitä opetuksellinen myynti on ja mitä hyötyä siitä on sinulle ja asiakkaalle.
  • saat konkreettisia vinkkejä, miten voit käytännössä toteuttaa opetusmyyntiä.

Luottamus on tärkein yksittäinen selittävä tekijä kannattavalle kasvulle ja myyntityön onnistumiselle pitkällä tähtäimellä.

Tässä osassa:

  • kuulet, mitkä asiat herättävät asiakkaissa luottamusta.
  • saat vinkkejä, miten luottamusta voi myyntityössä herättää ja rakentaa.
  • saat työkalupakkiisi luottamusmyynnin välineitä.

Osallistaminen kannattaa, sillä se syventää asiakkaan suhdetta yritykseesi ja sen tarjontaan.

Tässä osassa:

  • tutustut siihen, mitä osallistava myynti tarkoittaa ja mitä hyötyä siitä on myynnin ja markkinoinnin osana.
  • tutustut asioihin, joilla voit osallistaa asiakasta.
  • tutustut asioihin, joilla voit luoda asiakkaalle mahdollisuuksia osallistua.

Kouluttaja

Petri Parvinen

Petri Parvinen on strategisen markkinoinnin ja johtamisen professori, ja toiminut myös Suomen ensimmäisenä myynnin professorina. Hänen tutkimusryhmänsä tutkivat ja kehittävät psykologisia ja digitaalisia menetelmiä myynnin ja siihen liittyvän palvelun laadun, lisäarvon ja tehon parantamiseksi. Petri toimii jatkuvasti kädet savessa eri toimialoilla ja hänellä on runsaasti omakohtaista kokemusta myyntityöstä, myynnin johtamisesta, yritysten perustamisesta ja hallitustyöstä (mm. Cap Group, Kotipizza Group, Solita, Mehiläinen, Molok, SARC, Lipsanen, NHG). Petriä on kutsuttu osuvasti ”tiedeyhteisön pitelemättömäksi kauhukakaraksi, jonka räjähtävä ilmaisu on uutta ja raikasta akateemisen maailman suunnalta”.

Ilmoittaudu tästä mukaan
Maksuton
Lisätiedot ja tietosuoja-asiat

Tietosuoja-asioissa ota yhteyttä Heidi Jänttiin, heidi.jantti@yrittajat.fi.