Etsi

Älä jätä asiakasta heitteille kesälläkään - ja unohda digi

Vihdoinkin näyttää siltä, että kesä tekee tuloaan meillä Lapissa ja lumi sulaa. Aurinko paistaa ja  meidän ajatuksemme alkavat siirtyä loma- tai ainakin kesämoodiin. Yritystä ja sen markkinointia ei kuitenkaan tarvitse siirtää lomalle, vaikka itse siellä mökkilaiturin nokassa loikoilisikin.

Tässäpä muutama vinkki “kesälomamarkkinoinnin” ylläpitoon.

Tee Facebookin tai muiden somekanavien julkaisuja ajastetusti useammaksi viikoksi eteenpäin, kunnes palaat lomalta. Ennakoinnilla annat itsestäsi ja yrityksestäsi aktiivisen kuva. Tällöin voit muistutella asiakasta tulevasta syksystä, alkavista projekteista ja tarjoamistasi mahdollisuuksista. Väliin voit heittää muutaman kesäisen aurigonkukkaisen kepeän päivityksenkin, somekanavissa kun ei kaiken tarvitse olla niin vakavaa - luonnollisuus ja rosoisuus päivityksissä on välillä erittäin piristävää. Laita yksi päivitys myös sille päivälle kun olet ajatellut palata töihin, että “terve vaan täällä ollaan taas, lapaset täynnä virtaa”!

Kätevimmin hoidat kaikkien sosiaalisen median kanavien päivitysten automatisoinnin käyttämällä sosiaalisen median hallintatyökalua, googlaapa vaikka noilla sanoilla! Automatiikka helpottaa imagon ja brändin ylläpitämistä ja antaa itselle hiukan pelivaraa olla erossa näistä varmastikin rakkaista (hah!) tietokoneista ja mobiilihärpäkkeistä.

Asiakkaille voit kertoa olevasi lomalla laittamalla viestintävälineisiin,  kuten chattiin ja Facebookin messengeriin viestin, että et ole paikalla. Ja tietenkin sähköpostiin ja puhelimen vastaajaan. Älä unohda kiiretilanteissa kontaktitietoja, voit pelastaa asiakkaan kesäloman ratkaisemalla vakavan ongelman.

Tee se perinteinen TODO-lista, mutta tee se sähköisesti niin ei tarvitse loman jälkeen etsiä sitä lappua työpöydän reunalta. Lisää tähän listaan myös, että ota pois lomavastaajat.

Laita salasanasi ja kirjautumistietosi valmiiksi, säästät hermojasi suuresti, kun ei tarvitse turhaan etsiä. Meitä voit kiittää, ettei kerrankin tarvi metsästää salasanoja :)

Mitäpä jos tänä kesänä sulkisit kanavat hetkeksi, ottaisit käteesi perinteisen käyttöliittymän eli hyvän kirjan, heittäytyisit riippukeinuun ja ottaisit vaikka pienet päiväunet? Digistä irrottautuminen kannattaa, informaatiotulva lakkaa ja on helpompi rentoutua ja unohtaa työ ja kiire.

Kirjassa on muuten muutamia mukavia ominaisuuksia verrattuna näihin arjen digihärpäikkeisiin: siitä ei lopu virta, se ei soi, pimputa tai värise. Sitä ei tarvi ladata. Kirjassa on vain pari heikkoa puolta. Se voi tipahtaa nenälle kun nukahtaa tai sitten se valvottaa. Mutta se on myös helppo sulkea!

Digininjat sulkevat digikirjansa ja avaavat perinteisen kirjan.

Tee sinäkin niin!
 

T. Digininjat

Me mainos- ja konsulttitoimisto Reddo Partners Oy:n digininjat Jani Siivola ja Teija “Teippi” Mikkola taistelemme digisyrjäytymistä vastaan. Aseina meillä ovat yrityskohtaiset konsultoinnit, koulutukset, työpajat, seminaarit, blogit ja tietenkin sosiaalinen media, sillä digitalisaatiokin vaatii boostaajaa, kaitsijaa ja kädestä pitäjää. Jani-ninja on valtakunnallinen ELY:n markkinointiasiantuntija, joka kehittää pk-yritysten markkinointia ja boostaa sosiaalisen median hyödyntämistä. Teippi-ninja on digiasiantuntija, joka keskittyy löytämään kanssasi oikeat työkalut digitalisaatioon.

Yhteistyökumppaneidemme kanssa muodostamme melkoisen ninjalauman. Ninjailemme myös Tekes ry:n innovaatiosetelipalvelun asiantuntijoina. 

Digininjat

Me mainos- ja konsulttitoimisto Reddo Partners Oy:n digininjat Jani Siivola ja Teija “Teippi” Mikkola taistelemme digisyrjäytymistä vastaan