13.8.2018 klo 14:02
Uutinen

Matkailualan rekrytointihaasteisiin vastataan tehostetusti

Lapin TE-palvelut tarjoaa pohjoisen matkailualan yrityksille tehostetun rekrytointipalvelun eli Rekryjelpin sekä toteuttaa Work in Lapland -rekrytointitapahtumaa verkossa.

Näiden palvelujen kautta autetaan yrityksiä löytämään tarvittava määrä osaavaa henkilökuntaa tulevalle sesongille sekä työnhakijoita löytämään mielekäs työ itselleen matkailualalta.

Rekryjelppi -palvelusta tukea matkailualan pienyritysten rekrytointihaasteisiin

Rekryjelppitarjoaa tukea ja rekrytointiapua pohjoisen matkailualan mikro- ja pienyrityksille ja matkailua tukeville yrityksille rekrytoinnin eri vaiheisiin. Yrityksille täysin ilmaisella palvelulla tuetaan toimijoiden työnantajamarkkinointia ja työtehtävien kuvaamista niin perinteisissä työnhakukanavissa kuin sosiaalisen median kanavissa. Palvelun kautta Lappia markkinoidaan koko loppuvuoden ajan myös potentiaalisille matkailutyöstä kiinnostuneille henkilöille.

Palvelun avulla yritykset saavat rekrytoitua tarvittavan määrän osaavaa henkilöstöä tulevalle sesongille ja yritysten osaaminen eri rekrytointipalveluiden ja -sovellusten käyttöön kasvaa. Rekryjelppi on yrityksille täysin ilmainen ja näin osallistuminen ei vaadi suuria resursseja tai investointeja. Palvelu on Lapin TE-palveluiden tuottama yrityspalvelu, jonka toteuttajaksi on valittu VMP Varamiespalvelu. Lisätietoa Rekryjelpistä yrityksille täältä.

Work in Lapland -matkailualan rekrytointitapahtuma syyskuussa

Work in Lapland on Euroopan laajuinen, verkossa 6.9.2018 toteutettava osallistujille ilmainen rekrytointitapahtuma, joka kokoaa yhteen pohjoisen matkailualan yrityksiä sekä osaajia ympäri Eurooppaa. Viime vuonna hyvän vastaanoton saanut tapahtuma järjestetään jälleen tulevana syksynä. Päivä toteutetaan konseptilla, jossa työnhakijat ja työnantajat kohtaavat online-verkkotapahtumassa. Tapahtumaan voi siis osallistua mistä päin Eurooppaa tahansa. Samalla se tukee myös Suomen sisäistä osaavien ammattilaisten ja vastavalmistuneiden liikkuvuutta.

Elämysjohtaja Katja Ikäheimo-Länkinen SantaPark Oy:stä toteaa, että ”Work In Lapland on formaattina hieno uusi tapa rekrytoida uusia työntekijöitä matkailun tarpeisiin. Koska kilpailu alan työvoimasta on kovaa, tarvitaan uusia keinoja rekrytoinnissa. Olemme siis mukana tänäkin vuonna!”

Rekisteröitymällä tapahtumaan hyvissä ajoin yritys saa kansainvälistä näkyvyyttä 32 EU/ETA-maassa ennen tapahtumaa, sen aikana ja myös sen jälkeen. Hakemuksia yrityksen avoimiin työpaikkoihin voi tulla alustan kautta koko hakuajan, ei pelkästään tapahtumapäivänä. Viime vuonna tapahtuma tavoitti kymmeniä yrityksiä, joissa oli avoinna lähes 500 työpaikka. Noin 2000 työnhakijaa osallistui viime vuoden tapahtumaan ja tapahtumapäivään mennessä yritykset saivat yli 1800 työhakemusta eri puolilta Eurooppaa. Lisätietoa Work in Lapland -tapahtumasta täältä.