26.8.2020 klo 09:36
Uutinen

Tule vaikuttamaan yrittäjyyteen Päijät-Hämeessä – Järjestön luottamushenkilöhaku vuodelle 2021 avautuu syksyllä

Päijät-Hämeen Yrittäjät on kymmenen paikallisyhdistyksen aluejärjestö. Haemme paikallisyhdistyksiin uusia luottamushenkilöitä kaudelle 2021 edistämään yrittäjyyttä Päijät-Hämeessä. Henkilövalinnat tehdään paikallisyhdistysten vuosikokouksissa syksyllä. Mitä luottamushenkilönä toimiminen on käytännössä? Lue yrittäjä Sami Konstin ajatuksia.

Kiinnostaako sinua…

• yhteiskunnallisiin asioihin ja yrittäjyyteen vaikuttaminen Päijät-Hämeessä?
  • antaa omaa asiantuntemustasi järjestön voimavaraksi?
  • yhteistyön tekeminen eri tahojen kanssa, esim. oppilaitosten, kaupungin/kunnan ja päättäjien kanssa?
  • erilaisten, yrittäjiä kiinnostavien tapahtumien ja koulutusten järjestäminen yhdessä muiden luottamushenkilöiden kanssa?
  • saada arvokasta kokemusta järjestötyöstä ja osallistua (omaa liiketoimintaasikin) hyödyttäviin koulutuksiin?

Haastattelimme muutaman vuoden Hollolan Yrittäjät ry:ssä luottamushenkilönä toiminutta Sami Konstia Rakennusbetoni- ja Elementti Oy:stä luottamushenkilötyön arjesta yrittäjäjärjestössä.

Miksi liityit yrittäjäjärjestöön?

Itse en ole liittynyt järjestöön. Perheyritys, jossa olen mukana, on tainnut aina kuulua yrittäjäjärjestöön. Tietyllä tapaan on sisään kasvanut yrittäjämäinen ajattelu, jolla on väännetty menemään elämässä eteenpäin.

Kauanko olet ollut yrittäjänä ja jäsenenä?

Yritys on perustettu vuonna 1966, jäsenenä oltu vuodesta 1983 lähtien.

Mikä sai sinut lähtemään luottamustoimintaan mukaan?

Luottamustoimintaan minut sai lähtemään mukaan aikanaan Korteniemen Erkki. Hän jäi Hollolan yrittäjien hallituksesta pois ja ajatteli, että olisi hyvä saada nuorempaa väkeä hallitukseen. Silloin en oikein tiennyt järjestöstä tai oikein tuntenut ketään luottamushenkilöitä. Sitten huomasin, että miten mukava on touhuta ja tehdä yhdessä saman henkisten ihmisten kanssa erilaisia tapahtumia ja miten pienillä asioilla voidaan edistää kuntien päätöksenteossa yrittäjälähtöisyyttä. Siinä sitten tuli nopeasti uusia tuttuja ja hengenheimolaisia.

Mitä se luottamushenkilönä toimiminen konkreettisesti on?

Ideointia erilaisista yrittäjyyteen liittyvistä asioista ja joskus jopa syvällisiä keskusteluja yrittämisestä.

Mikä luottamustoiminnassa on ollut parasta ja mikä on aiheuttanut harmaita hiuksia?

Harmaita hiuksia tai tukan lähtöä ei ole onneksi tullut näin nuorelle… Parasta on ollut tavata uusia tuttavuuksia eri puolelta Päijät-Hämettä ja nähdä alueellista elinkeinoelämää.

Miksi luottamustoimintaan kannattaa lähteä mukaan, mitä yrittäjänä hyödyt tästä?

Saa uusia ajatuksia! Pääsee käymään keskusteluja saman henkisten ihmisten kanssa, joista voi oppia ja ammentaa omaan toimintaansa. Kuulee ja näkee miten elinkeinoelämällä menee.

Kesäkevennyksenä: kerro mikä on suosikkijäätelösi?

Tällä hetkellä olen ihastunut Paavolan Citymarketin itsetehtyihin jäätelöihin, niistä menee kaikki maut!

Kiinnostuitko luottamushenkilötyöstä?

Kaikille jäsenille lähetetään syksyllä kysely kiinnostuksesta luottamushenkilötyöhön. Henkilövalinnat tehdään paikallisyhdistyksen syys- tai vuosikokouksessa syksyllä (tarkemmat ajat ilmoitetaan myöhemmin).

Huomioithan, että vuosikokoukseen osallistuminen edellyttää järjestön jäsenyyttä. Voit liittyä jäseneksi täältä.

Lisätietoja paikallisyhdistysten hallitustyöskentelystä saat hallitusten puheenjohtajilta, yhteystiedot löydät täältä.