Etsi

Emergency banner

Koronainfo yrittäjälle: yrittajat.fi/korona

Itsensä johtamisen verkkovalmennus - lisää hyvinvointia arkeen

Itsensä johtamisen verkkovalmennus - lisää hyvinvointia arkeen

Aika

11.1.2021 | 9:00 - 11.4.2021 | 17:00

Paikka

Verkkovalmennus

Hinta

30 e / henkilö
Etäkoulutus

Haluatko kehittää kokonaisvaltaisesti omaa hyvinvointiasi ja voida paremmin sekä töissä että vapaa-ajalla? Jos vastauksesi on kyllä, tämä verkkovalmennus on sinua varten!

Valmennuksen osa-alueita ovat palautuminen ja stressinhallinta, viisaammat työtavat, sosiaalisuus, mieli, liikkumisen kehittäminen sekä ravitsemus. Tätä verkkovalmennusta tukee lisäksi valmennusalustalta löytyvät yli 100 eritasoista kehonpainotreeniä. Pääset valmennuksessa kehittämään itsellesi tärkeimpiä osa-alueita omaan tahtiisi ja oman aikataulusi mukaan yhdessä Liftedin valmentajien tuen avulla.

Valmennus alkaa 11.1.2021 ja sen kesto on 3 kuukautta. Valmennus päättyy 11.4.2021.

Ilmoittaudu mukaan TÄSTÄ. Osallistumaksu on ainoastaan 10e/kk, eli 30e yhteensä. Osallistumismaksusta tulee lasku tammikuussa ennen valmennuksen alkamista.
 

Ohjeita valmennukseen:

  • Itsensä johtamisen verkkovalmennuksen sisältö on kokonaisuudessaan käytettävissäsi 11.1.2021 alkaen 3kk.
  • Voit aloittaa valmennuksen verkkoalustalta löytyvällä kyselyllä, jolla kartoitat helposti mikä osa-alue voisi olla sinulle tärkein kehittämisen kohde tai voit suunnistaa suoraa sisällön pariin.
  • Sisällöt koostuvat lyhyistä n. 1-10 minuutin pituisista videoista (löytyy myös teksteinä), joissa valmentajat kertovat aihealueesta syvemmin sekä lyhyistä tekstimuotoisista ohjeista. Näiden lisäksi saat tehtäviä, joiden avulla pääset kiinni oman elämän haastekohtiin. Tehtävät ovat esim. muistiinpanoja, joita kirjoitetaan viikon ajan tietyn tyyppisistä tilanteista tai lyhyitä n. 5 minuuttia kestäviä kirjoitusharjoituksia, joissa vastataan tiettyihin kysymyksiin. Näiden lisäksi alustalla on mielen rauhoittamiseen harjoituksia ja liikkumisen lisäämiseksi harjoituksia jne. Alustalla olevat valmennusvideot ovat laadukkaita ja sisältö harjoituksineen perustuu tutkittuun tietoon.
  • Varaa itsellesi muistikirja valmennusta varten, niin että kaikki reflektointitehtävät säilyvät samassa paikassa ja sinun on helppo palata niihin myöhemmin, kun kaipaat muistutusta.
  • Varaa itsellesi joka viikko aikaa valmennusta varten. Lyhimmillään 15 minuuttia viikossa riittää, ehdit katsoa 1-3 syventävää videota valitsemastasi aiheesta ja tehdä tai ottaa työn alle yhden tehtävän. Jos varaat yhden tunnin viikossa (esim. jaettuna neljälle päivälle 15 minuuttia), pääset valmennuksessa eteenpäin jo aika reipasta tahtia. Voit suunnitella valmennuksen kalenteriisi juuri itsellesi sopivalla tavalla ja siihen kohtaa päivääsi ja viikkoasi kuin on parasta. Valmennus toimii jo itsessään hyvänä harjoituksena siihen, että muistaa ottaa aikaa itselleen!
  • Jokaisen aihealueen alla on keskustelupalsta, jossa valmennukseen osallistuvat voivat halutessaan jakaa ajatuksia ja oivalluksia tehtävistä, sen lisäksi voit olla yhteydessä valmentajiin ja kysyä heiltä lisäneuvoja ja sparrausapua tarvittaessa.

Jäikö joku asia mietityttämään? Lisätietoja valmennuksesta saat Tanja Seppälältä tai 050 589 8555.

Verkkovalmennuksesta löytyvät osa-alueet:

Stressinhallinta ja palautuminen

  • Tehokkaampaa stressinhallintaa
  • Tunnista stressisi
  • Vältä turha stressi
  • Stressinhallinta mindfulnessin avulla
  • Työpäivän jälkeinen palautuminen
  • Taukoharjoitukset
  • Laadukkaampi uni

Viisaammat työtavat

  • Viisaampien työtapojen perusteet
  • Tuloksekasta ajankäyttöä ja priorisointia
  • Keskittymiskyvyn kehittäminen
  • Työsi merkityksellisyys
  • Eroon multitaskingistä
  • Lisää työn imua

Mieli

  • Kestävien tapojen muodostaminen
  • Tapamuutosten tekeminen mieltä hallitsemalla
  • Mindfulnessillä läsnäoloa arkeen
  • Itsetuntemus itsetunnon perustana
  • Tunteiden merkitys ja tehtävä
  • Tunteiden tunnistaminen ja ilmaiseminen
  • Tunteiden säätely
  • Arvot arjen voimavarana
  • Työkaluja vastoinkäymisistä selviytymiseen

Ravitsemus

  • Suhtautuminen ruokaan
  • Ratkaisuja ravitsemushaasteisiin
  • Syö terveellisemmin ulkona
  • Päivän ateriat haltuun
  • Suoliston hyvinvointi
  • Ruoansulatuskanavan ihmeellinen maailma
  • Helpotusta vatsavaivoihin
  • Liikkujan valinnat
  • Ravitsemuksesta terveyttä, kehitystä ja tulosta
  • Eroon vatsavaivoista
  • Kuntoilijan erityiskysymykset

Liikkuminen

  • Monipuolinen liikkuminen osaksi elämää
  • Pysyvällä treenimotivaatiolla tuloksia
  • Sisäisen motivaation hyödyntäminen liikkumisessa
  • Vältä yleisimmät staattisuudesta johtuvat kiputilat ja jäykkyydet
  • Niska-ja hartiaseudun jäykkyydet
  • Taitoliikkeet
  • Eritasoiset kehonpainotreenit
  • Joogaharjoitukset
  • Taukojumpat työpaikalle

Sosiaalisuus

  • Sosiaalinen ympäristö hyvinvoinnin tukena
  • Vahvista vuorovaikutustaitojasi
  • Kuuntelemisen taito
  • Rakentava kommunikaatio
  • Jämäkkyys
  • Empatia
  • Tiimityöskentely
  • Erilaisuus rikkautena
  • Psykologinen turvallisuus
  • Tunneäly