Etsi

Emergency banner

Koronainfo yrittäjälle: yrittajat.fi/korona

Digi

Esittelyssä Juuso Kujala ja Elisa Joensuun Yrityspiste

Joensuulainen Juuso Kujala hyppäsi Joensuun Elisan Yrityspisteen puikkoihin alkuvuodesta, kun myyntineuvottelija Tuomas Pippolaa kutsuivat uudet tuulet. Esikuvana työyhteisössä toimimiseen Juuso mainitsee historiansa joukkueurheilussa.

Entinen kymenlaaksolainen on vaikuttanut Elisalla muissa tehtävissä kauppatieteiden opintojensa aikana ja onkin nähnyt yrityksestä eri puolia mm. asiakasneuvojan, myymälämyyjän, sekä myymäläpäällikön tehtävissä. Asiakkaat kuvaavat Juusoa välittäväksi ja kaiken likoon laittavaksi.

Esikuvana työyhteisössä toimimiseen 30-vuotias mainitsee historiansa joukkueurheilussa. Koripalloa hän harrasti A-poikaikäluokkaan asti Kotkassa, ja se toimi erittäin tärkeänä oppikouluna muihinkin elämän osa-alueisiin. Juuson mielestä joukkueurheilussa on monia puolia, mitä voi soveltaa työyhteisöön – tärkeimpänä ajatus siitä, miten yksilöt työyhteisön (tai tiimin) sisällä onnistuttaisiin saamaan toimimaan omilla vahvuuksillaan kohti yhteistä tavoitetta. Tavoitteellisen ryhmän luominen, yksilöiden johtaminen, sekä päivittäinen palaute ovat vahvasti reflektoitavissa myös työyhteisöihin.

Juusolla on asiakkaina pääosin pien- ja mikroyrityksiä. Hän tulee itsekin yrittäjäperheestä, joten samaistuttavaa asiakkaisiin löytyy varmasti. Tukea palveluiden kanssa tarvitaankin Juuson mukaan niin henkisesti kuin fyysisesti. Suurin osa yritysasiakkaiden asioinnista liittyy puhelin- ja nettiliittymien avaamiseen ja ylläpitämiseen, it-apuun, sähköpostipalveluihin, verkkotunnuksiin tai Microsoft 365-pakettiin. Tämän lisäksi 5G jatkaa Suomen valloitustaan ja myös Elisan yritysasiakkaat ovat heränneet tähän murrokseen sekä ottaneet uuden liittymämallin innokkaasti vastaan. 5G-yhteyksiä onkin Elisalla auki jo yli 60 paikkakunnalla.

Kokonaisuutena tuore myyntineuvottelija kuvailee organisaationsa perustoimintaa henkilökohtaiseksi sekä paikalliseksi. Juuso näkee sydämen asiana tukea jokaista asiakaskokemusta tekemällä niistä mieleenpainuvia ja mieluisia, ja tässä persoonan vahvuudet pääsevät esiin. Asiakaslupauksena Juusolla on se, että tapaamisessa käsiteltävä tilanne saadaan joko heti ratkaistua tai konkreettisesti vietyä eteenpäin.

Juuso kehuu organisaationsa nopeaa tukivalmiutta ja joustavuutta yrittäjille päin koronatilanteen yllättäessä. Valmiudet tehokkaaseen palveluun olivat olemassa – perustuuhan yrityksen toiminta kuitenkin hyvin pitkälti etätyökaluihin ja digiratkaisuihin. Heti alusta alkaen tehtiin yritysasiakkaalle selväksi keneen kannattaa uudessa tilanteessa olla yhteydessä ja mitä apuja on saatavilla. Samalla otettiin myös käyttöön uusia tapoja, joilla voidaan olla yhteydessä yrityksiin sujuvasti niin etänä kuin fyysisesti - koronatilanteen vallitessa Elisalla pilotoitiin mm. verkkopohjainen myyntichat-kanava, josta käyttäjä saa vaivattomasti lähes välittömän vastauksen asiakasneuvojalta haasteeseensa. Tämän palvelun takana on Juuson lisäksi myös muita Elisan ammattilaisia, jotka ovat tälläkin hetkellä tavattavissa verkkosivulla päivittäin klo 8–17. Tästä palvelusta onkin saatu paljon onnistumisia ja positiivista palautetta.

Juuso haluaa oikeasti olla yrittäjän haasteissa apuna varsinkin nyt koronan aikana. Sähköinen neuvontatapa on pääasiallinen asiointitapa nykytilanteessa, mutta puitteet turvalliseen fyysiseen tapaamiseen ovat myös olemassa. Juuso on tavattavissa joka päivä 9–17 yrityspisteellä Joensuun Iso Myyssä.

Yhteystiedot ja varauskalenteri löytyvät Elisan verkkosivuilta >>