Etsi

Emergency banner

Koronainfo yrittäjälle: yrittajat.fi/korona

Pienetkin tarinat ovat kertomisen arvoisia oikealle yleisölle

Tutkimukset todistavat yleistä huomiota ajasta jota juuri elämme: television ja muun median parissa käytetään aikaa enemmän kuin aiemmin. Kaipaamme sekä uutisia että viihdettä, tarinoita jotka vievät mukanaan, emmekä ole tarpeidemme kanssa yksin. TV tavoittaa valtaosan suomalaisista  – myös pohjoispohjanmaalaisista – joka ikinen päivä. 

Kaiken kokoisten yritysten mainontaa viihteen huippusisällöissä

Televisiomainonta on valtavan vahva tapa tavoittaa asiakkaat ja rakentaa tunnettuutta. Äänen ja kuvan yhdistelmä jättää kestävän muistijäljen: moni meistä pystyy muistamaan mainoksia, jotka on nähnyt esimerkiksi vuosia sitten. Television voima mainosmediana perustuukin vahvaan tarinankerrontaan, joka luo kysyntää.

Eikä TV-mainonta ole enää vain isojen mainostajien yksinoikeus: alueellisen TV-mainonnan avulla pienempikin yritys pääsee esille Nelosen parhaaseen katseluaikaan, suurten mainostajien rinnalle.

Alueellinen mainonta nähdään samoilla katkoilla, missä valtakunnallisten isojen brändienkin mainokset esitetään: laadukkaiden ja ihmisiä liikuttavien ohjelmien äärellä.  Tämä tarkoittaa, että 90 prosenttia mainoksista esitetään koko Suomea puhuttavien televisioilmiöiden yhteydessä Nelosen prime timessa, eli kello 18-24 välisenä aikana. Alueellinen TV-mainonta tekeekin paikallisesta yrityksestä “kokoaan isomman” ja luo tunnettuuden lisäksi uskottavuutta.

Suomalaiset rakastavat televisiota

Finnpanelin tuoreessa tutkimuksessa todetaan, että suomalaiset todella kuluttavat paljon aikaa television parissa, lähes kolme tuntia päivittäin. Kaupallinen televisio Suomessa 2020 -raportti puolestaan kertoo, että kaupallinen TV tavoittaa 87% suomalaisista joka viikko.

TV-mainonta mielletään usein kalliiksi, mutta alueellinen TV-mainonta ei kuitenkaan sitä ole.

Esimerkiksi viikon kampanja Oulun seudulla ja Kainuussa, jossa on mukana näkyvyyttä myös Ruutu.fi verkostossa onnistuu jo 2 000 euron investoinnilla. Tällä kohdennuksella voi tavoittaa kaikki alueen 224 000 asukasta. TV-kampanjan hintaan vaikuttaa muun muassa juuri tavoiteltavan kohderyhmän koko.

Apua on aina saatavilla

Jos TV-mainonta kiinnostaa,  mutta aloittaminen tuntuu hankalalta, ei hätää. Apua saa aina.  

Meille on tärkeintä se, että jo ensimmäisestä kampanjasta on yrittäjälle mahdollisimman paljon hyötyä. 

Siksi olemmekin mielellämme mukana matkalla aina alusta asti ja autamme esimerkiksi miettimään, millaisella viestillä yrityksen kannattaa TV-mainonta aloittaa. Moni miettii myös sitä, miltä mainoksen pitäisi näyttää. Verkostomme kautta saat myös ammattilaiset suunnittelemaan ja toteuttamaan mainoksen. 

Millaisen tarinan haluaisit kertoa kohdeyleisöllesi? Helpoin tapa päästä alkuun on jutella tavoitteistasi ja tarpeistasi. Ota rohkeasti yhteyttä ja katsotaan, millainen kampanja kannattaisi toteuttaa!

Haluatko lukea lisää TV-mainonnasta? Olemme koonneet Sanoma Markkinointi Roudan sivustolle kattavan peruspaketin televisiosta mainosmediana.

Suunnitellaan yhdessä toimiva ratkaisu. Kysy lisää alueesi yhteyshenkilöiltä:
Essi Ikäläinen, , p. 050 361 3441
Pekka Ryynänen, , p.050-4017707
Antti Meriläinen, , p.050-4701294

 

 

Essi  Ikäläinen

Olen Essi Ikäläinen ja työskentelen myyntipäällikkönä Sanoma Markkinointi Roudalla Pohjois-Pohjanmaalla. Olen opiskellut kauppatieteiden maisteriksi Oulun yliopistolla. Sydäntäni lähellä on arvon yhteisluonti asiakkaan kanssa sekä markkinoinnin monipuoliset kanavat ja kosketuspinnat asiakkaaseen.