Etsi

Emergency banner

Koronainfo yrittäjälle: yrittajat.fi/korona

Fennian ja Pihlajalinnan työterveyshuollon uusi palvelukonsepti

Fennia ja Pihlajalinna ovat osana yhteistyön laajentamista tuottaneet yhdessä uudenlaisen yrityksille tarjottavan työterveyshuollon palvelukonseptin.

”Konseptia on kehitetty palvelumuotoilun keinoin asiakaspilotista saadun palautteen perusteella. Erityisesti yrityksissä kehuttiin yrittäjän monimutkaiseksi kokeman työterveyshuollon paketointia helpoksi ja vaivattomaksi palveluksi. Kokonaispaketin valinneet yrittäjät olivat tyytyväisiä myös mahdollisuuteen tarttua yrityksessä sairauspoissaolojen hallintaan, työhyvinvoinnin lisäämiseen sekä työnantajakuvan rakentamiseen”, kertoo Fennian Pohjois-Suomen aluejohtaja Jari-Pekka Haverinen.

”Pihlajalinnan tuottama työterveyshuoltopalvelu kattaa lakisääteisen työterveyshuollon lisäksi yleislääkäritasoisen sairaanhoidon ja Fennian myöntämä Yrityksen Sairausturva -vakuutus kattaa erikoislääkäritasoisen sairaanhoidon”, tiivistää Haverinen.

”Terveydenhoitopalvelujen lisäksi Pihlajalinna tuottaa Fennian asiakkaille erinomaista palautetta saanutta FenniaHoitaja-palvelua. Palvelussa potilas saa nopeasti yhteyden sairaanhoitajaan, joka neuvoo hoidossa, varaa tarvittaessa ajan lääkäriin sekä auttaa vakuutusasian haltuunotossa. Lisäksi Fennian asiakkailla on mahdollisuus käyttää Pihlajalinnan tekoälyavusteista etälääkäripalvelua. Tämä on meille Pohjois-Suomessa suuri mahdollisuus”, toteaa Pihlajalinnan Pohjois-Suomen aluejohtaja Riikka Moilanen.

”Yhdessä räätälöity työterveyshuollon palvelukokonaisuus on yrityksille selkeä sekä sisällöltään että hinnoittelultaan. Yrityksen on helppo budjetoida työterveyshuollon vuosittaiset kiinteät kulut työntekijämäärän mukaisesti. Laadukkaalla työterveyshuollolla ja työntekijöiden saamalla saumattomalla hoitoketjulla on suora vaikutus työhyvinvointiin ja yrityksen tulokseen. Odotuksemme uudesta palvelukonseptista ovat korkealla”, iloitsevat aluejohtajat Haverinen ja Moilanen.

Kokonaisuus perustuu FenniaHoitaja-palveluun, jossa asiakkaita palvelee sairaanhoitaja, joka auttaa joka päivä klo 7–23. FenniaHoitaja-palveluun soittamalla tilanne ja hoidon tarve arvioidaan, kun työntekijä on sairastunut tai on sattunut tapaturma, työssä tai vapaa-ajalla, tai tarvitaan terveysneuvontaa sairaanhoitajalta. Tarvittaessa potilas ohjataan suoraan oikealle terveydenhuollon ammattilaiselle ja hänelle varataan aika lääkäriin. Vahingosta ilmoittaminen hoituu samalla soitolla, asiakas saa korvausasiansa heti vireille ja tarvittavat toimet käynnistyvät heti työterveyshuollon tai vakuutuksen kautta. Palvelu muodostaa erinomaisen asiakaskokemuksen ja yksinkertaisen prosessin. Yrityksessä sairauspoissaolojen raportointi on yhdessä järjestelmässä ja seuranta ja tukitoimet mahdollistavat varhaisen tuen aiempaa nopeammin.

Asiakastyytyväisyys FenniaHoitaja-palvelussa on erinomainen. NPS-mittarin palautteiden keskiarvo on alusta, vuodesta 2016 alkaen ollut liki 80 eli asiakkaat suosittelevat mielellään palvelua. Tässä kanavassa kohdataan yli 70 000 Fennian asiakasta vuosittain, siksi erinomainen asiakaskokemus on tärkeintä.

Sosiaali-, terveys- ja hyvinvointipalveluja tuottava Pihlajalinna ja Fennia ovat olleet kumppaneita vuodesta 2015 lähtien.

Lisätietoja: Jari-Pekka Haverinen 050 5877558 ja Riikka Moilanen 050 4628026