Etsi

Emergency banner

Koronainfo yrittäjälle: yrittajat.fi/korona

Asiakaspalvelu on tärkeä imagotekijä

Asiakaspalvelutapahtuma on sarja toimintoja. Pilkkomalla sen osiin ja tarkastelemalla kriittisesti kaikkia asiakaspalvelun vaiheita, voi havaita kohtia, joissa palvelu joko onnistuu tai joissa on edelleen kehitettävää.

Euran kunta ja Euran Yrittäjät järjestivät 1.9. asiakaspalvelukoulutuksen: Miten tehdään euralaisesta asiakaspalvelusta entistä parempaa?

Tilaisuuteen osallistui noin 40 kunnan työntekijää ja paikallista yrittäjää. Kouluttajana toimii DE, ura- ja yritysvalmentaja, yrityskummi Kirsti Toikka ABC-Businessa Oy:stä. Hän korosti, että olipa kysymyksessä kunnan tai paikallisen yrittäjän tuottama asiakaspalvelu, asiakkaan kokemus lyö herkästi leiman koko paikkakuntaan. Niin hyvässä kuin pahassa.

Asiakaspalvelijan huoneentaulu:
▪ Huomaa ja hymyile
▪ Katsekontakti
▪ Tervehdi − Miten voin palvella?
▪ Kuuntele − Kerro lisää.
▪ Kerro pääsisältö tarjoamastasi palvelusta/ratkaisusta
▪ Kerro eri mahdollisuuksista
▪ Kertaa − Tulitko ymmärretyksi?
▪ Ole aito
▪ Ole luottamuksen arvoinen
▪ Viesti vastaanottajan mukaan
▪ Kiitä − Jälkihoito esim. kiitosviestin tai pienen lahjan muodossa
Lähde: Kirsti Toikka ABC-Businessa Oy