Etsi

Koulutus

YOM VERKKOKURSSI: LISÄÄ TULOSTA PARANTAMALLA ASIAKASKOKEMUSTA VERKKOSIVUILLA

Katso koulutuksen esittelyvideo tästä

Tervetuloa mukaan oppimaan miten verkkosivujasi voidaan kehittää tuottamaan parempaa tulosta. Verkkosivut ovat nykyään tärkeä osa yrityksen liiketoimintaa osana asiakkaan ostoprosessia. Kilpailu on kuitenkin verkkopuolella kiristynyt ja erottautuminen on entistä vaikeampaa. Miten voin vastata kiristyvään kilpailuun verkkosivuillani?

Kurssilla keskitytään parantamaan asiakaskokemusta verkkosivuillasi/verkkokaupassasi. Opit ymmärtämään mitä kävijät tekevät verkkosivullasi ja miten heille voi tuottaa arvoa. Koko koulutuksen sisältö muotoillaan osallistujien tarpeiden ja lähtötason mukaiseksi.

KURSSIN TAVOITTEET:

Osallistujat ymmärtävät verkkosivujen asiakaskokemukseen vaikuttavat keskeiset tekijät ja niiden merkityksen verkkosivuilla tehtäviin tilauksiin / yhteydenottoihin. Käytännön harjoitusten avulla kehitetään omien verkkosivujen asiakaskokemusta tuottamaan parempaa tulosta ja tuomaan asiakkaille arvoa. Kaikki työkalut, jota kurssin aikana otetaan käyttöön ovat maksuttomia käyttää.

Kurssilla teet käytännön harjoitustyönä oman verkkosivuston kehittämissuunnitelman.

Kouluttaja: Markus Aho, Funlus Oy

Katso Markuksen videoesittely kurssista tästä!

KOULUTUKSEN KONKREETTISIA HYÖTYJÄ:

  • Kehittämistehtävät tehdään suoraan omille verkkosivuille
  • Saat asiantuntijan palautteen oppimistehtäviin
  • Konkreettisten vinkkien avulla opit parantamaan tulosprosenttia verkkopalvelussasi
  • Opit ymmärtämään mitä kävijät tekevät verkkosivuillasi
  • Ymmärtät asiakaskokemuksen merkityksen liiketoiminnallesi
  • Saat työkaluja asiakaskokemuksen mittaamiseen verkkosivuilla

Ilmoittautumiset su 28.8.2016 mennessä

HINTA: (sis. kaikki kulut):
150 € / osallistuja (pk - yrittäjät ja yritysten henkilöstö Pohjois-Savosta (pl. Leppävirta), henkilöstön määrä 1-249) TAI
470 € / muu osallistuja (esim. kunnat, yhdistykset, isot yritykset yms.)

LISÄTIETOJA:

Verkkokurssilla voit mennä ko. verkkoympäristöön sinulle sopivana ajankohtana. Joinakin päivinä  verkkotehtävien tekemiseen pitää varata enemmän aikaa, välillä riittää pelkkä piipahdus. Tärkeää on kuitenkin käydä verkkoympäristössä päivittäin.

Saat tunnukset verkkokurssille postitse ennen kurssin alkamista. Näin ehdit tutustua kurssin toimintatapoihin, sisältöihin ja aikatauluihin. Osallistujille tullaan kurssin aikana tarjoamaan myös mahdollisuus vuorovaikutteiseen oppimiseen ja vuorovaikutteisiin palautteeseen/ohjaukseen käyttämällä tarkoitukseen sopivia sovelluksia (mm. Skype, Periscope, Chat, Kahoot).

Kenelle?
Kurssi on suunnattu yrittäjille, joilla on verkkosivut ja/tai verkkokauppa, jotka haluavat parantaa niiden tulosta. Mikäli olet suunnittelemassa uusia verkkosivuja, kurssilta saat hyvät eväät asiakaslähtöisen verkkosivuston suunnitteluun.
Kurssilla ei ole esitietovaatimuksia vaan pärjäät perus atk-taidoilla.
Sinulla ei myöskään tarvitse olla aiempaa kokemusta  verkkokursseista (Moodle).

Kuinka paljon aikaa osallistujilta vaaditaan verkkokurssilla?

Parhaan hyödyn verkkokurssilta saat kun vierailet oppimisympäristössä päivittäin. Jos et joku päivä pääse käymään oppimisympäristössä niin voit vierailla seuraavina päivinä pidempään.  Tehtävät etenevät loogisessa järjestyksessä ja niitä voit tehdä myös omaan tahtiin. Viikonloppuna voit levätä.

KURSSIN KESKEISET SISÄLLÖT:

Asiakaskokemuksen määrittely ja merkitys
o    Asiakaskokemuksen käsite
o    Asiakaskokemuksen ja asiakaspalvelun erot

Asiakaskokemus verkossa
o    Käyttäjälähtöinen verkkosivu
o    Arvontuotanto verkkosivuilla
o    Millainen on hyvä myyntisivu?
o    Mikä merkitys päätelaitteella on asiakaskokemukseen?

Miten asiakaskokemusta voi mitata verkossa?
o    Analytiikka verkkosivujen kehitystyön apuna
o    Hakukoneoptimoinnin merkitys asiakaskokemukseen
o    Sokeiden pisteiden näkeminen verkkosivulla

Kehittämissuunnitelma
o    Millainen asiakaskokemus minun sivuillani on?
o    Tuleeko minun ottaa huomioon erityisryhmät verkkosivuillani?
o    Ketkä käyttävät verkkosivuani?
o    Miten voin tuottaa arvoa asiakkailleni verkkosivuillani?
o    Miten voin helpottaa asiakkaan yhteydenottoa/tilaamista/ostamista verkkosivullani?
o    Mittareiden valitseminen ja asettaminen

Työkalujen käyttöönotto ja analysointi
o    Google Webmasters Tools, Google Analytics, Hotjar

Koulutus toteutuu mikäli osallistujia on vähintään 10 henkilöä. Koulutukseen mahtuu max 20 osallistujaa. Huom! Ilmoittautumisajan jälkeen tulleista peruutuksista tai perumatta jätetyistä ilmoittautumisista perimme koko osallistumismaksun.

Järjestäjä: Yritys oppii ja menestyy -palvelu, joka on pääosin Euroopan sosiaalirahaston (ESR) rahoittama. Lisätietoa www.yrittajat.fi/yom ja Facebookissa YOM -hanke.