Pillillä vai pasuunalla? Viestinnän käsikirja yrittäjille | Yrittajat.fi
Yrittäjät > Suomen Yrittajat > Palvelut Yrityksille > Ammattikirjallisuus

Etsi

Pillillä vai pasuunalla? Viestinnän käsikirja yrittäjille

Katleena Kortesuo, Liisa-Maria Patjas ja Leea Seppänen

Palkittu Kultasulka -kilpailun Hopeasulalla vuonna 2015

Miten saat jutun yrityksestäsi lehteen? Mitä asiakkaasi haluavat sinulta Facebookissa? Miten pitää toimia radiohaastattelussa? Kuinka laaditaan tehokas esite? Millainen on toimiva nettisivu? Kuinka kiteytät ydinviestisi — ja miten ihmeessä sen saa kerrottua selkeästi henkilöstölle, sidosryhmille ja asiakkaille? Eli milloin valitset viestinnän työkaluksesi pillin, milloin pasuunan?
 
Pillillä vai pasuunalla on kattava viestinnän käsikirja yrittäjälle. Se on kuin mainostoimisto ja viestintäosasto samassa paketissa. Kaikki eivät halua ulkoistaa yrityksensä viestintää, joten tämä kirja antaa vinkkejä itse tekemiseen.
 
Pillillä vai pasuunalla antaa ratkaisut mediasuhteisiin, sosiaalisen median viestintään, verkossa toimimiseen, markkinointiviestintään ja asiakasviestintään. Kirjasta löytyy jopa pieni kielioppiosuus niille, joita eivät äidinkielen tunnit kiinnostaneet.
 
Kirjassa on runsaasti keissejä ja esimerkkejä, joita voi soveltaa omaan arkeensa. Pillillä vai pasuunalla on nopealukuinen hakuteos eikä perinteinen tietojärkäle, joka uuvuttaa lukijansa.
 
Kirja sopii kaikille yrittäjille ja yrityksissä työskenteleville. Kirja sopii mainiosti myös aloittaville yrittäjille sekä opiskelijoille, joilla on tähtäimessä oma yritys.
 
Ihminen viestittää aina, tahtoipa sitä tai ei. Myös tekemättä jättäminen on teko. Hiljaista yritystä ei ole olemassa, ainakaan kovin kauan.

» Alkusanat
» Sisällysluettelo
» Tilaa kirja


Olipa mielenkiintoinen setti. Viestinnän merkitys kasvaa jatkuvasti ja siihen liittyvät ratkaisut ovat yrittäjälle elintärkeitä. Suosittelen.
 

Jethro Rostedt, Kiinteistönvälittäjä
Aninkaisten kiinteistövälitys, www.aninkainen.fi/
 
*
 
Pillillä vai pasuunalla -kirja on kattava työkalupakki pienyrityksen maineen rakentamiseen viestinnän keinoin. Esimerkit toimivat yhtäläisesti myös työnantajakuvan kehittämisessä ja rekrytointimarkkinoinnissa. Pidin erityisesti siitä, miten kirjoittajat käsittelivät kriisien hallintaa. Moni viestinnällinen kriisi lähtee käyntiin kärpäsestä, jossa sosiaalisessa mediassa kasvaa härkänen. Kirja antoi hyviä esimerkkejä tilanteista, joissa näin on päässyt käymään ja mitä sitten tehdään.
 

Susanna Rantanen, yrittäjä & modernin rekrytoinnin suunnannäyttäjä
Heebo Oy, www.hee.bo/ ja Emine Oy, www.emine.fi
 
*
  
Pillillä vai pasuunalla -opuksen paras oppi tiivistyy jo alkumetreillä: ”Jos et itsekään tiedä, kuka olet ja mitä teet, ei sitä voi asiakaskaan tietää.” Tästä lähtökohdasta ponnistaen kirja tarjoaa yleispätevien yritysviestintäoppien lisäksi myös käytännön neuvoja erityistapauksiin.
 

Mikko Kuitunen, toimitusjohtaja
Vincit Oy, www.vincit.fi/
 
*
 
Olen toiminut yrittäjänä 15 vuotta ja löysin jo ensi lukemalla paljonkin hyödyllistä tietoa itseäni jo pitkään askarruttaneisiin asioihin. Tämä on todellista ensiapua yrittäjälle!
 

Noora Karma, maagikko & mentalisti
Noora karma Oy, www.noorakarma.fi/

Palkittu Kultasulka -kilpailun Hopeasulalla vuonna 2015
 

 
Avaa kunniakirjan
kuva suurempana »


PILLILLÄ VAI PASUUNALLA? VIESTINNÄN KÄSIKIRJA YRITTÄJILLE
Kustantaja: Suomen Yrittäjien Sypoint Oy 2014
212 sivua
ISBN 978-952-6654-06-5
 

 Hinta:

  • Suomen Yrittäjien jäsenyrityksille 39 euroa + 8 € toimituskulut (+ alv. 10 %)
  • Muille 42 € + 8 € toimituskulut (+ alv. 10 %)
  • Opiskelijoille 30 € + 8 € toimituskulut (+ alv. 10 %). Kirjoita alennuskoodi-kohtaan oppilaitoksen nimi.
  • E-kirja Elisan Kirjakaupasta 38,90 €

  

Tilaukset:


Liisa-Maria Patjas

Liisa-Maria Patjas on kouluttaja ja Helmi Liiketalousopiston viestinnän opettaja. Hänen erikoisalaansa ovat asiakaspalvelutilanteiden viestintä, vuorovaikutus ja vaikuttamisen keinot. Liisa-Marian blogi Vuorovaikutin löytyy osoitteesta www.vuorovaikutin.fi. Vapaa aikanaan Liisa-Maria harjoittaa kolmatta ammattiaan: maatalon emännyyttä tarhaikäisten kaksosten juostessa jaloissa.
 
Fun Fact: Liisa-Marian uran vakavin työtapaturma sattui, kun hän mursi pikkurillinsä kaatuessaan työmatkalla

Leea Seppänen

Leea Seppänen toimii äidinkielen opettajana, ja hän on kerännyt työkokemusta niin yläasteelta, lukiosta kuin ammatillisesta oppilaitoksestakin. Leea on ensimmäiseltä ammatiltaan sairaanhoitaja, joten hänen kokemuksensa mukaan asiakaspalvelutilanteiden todellisen korkeakoulutuksen voi hankkia päivystyspoliklinikalta. Vapaa-aikanaan Leea harrastaa partiota, lenkkeilyä ja leivontaa, joista kaksi viimeistä ikään kuin kumoavat toisensa.
 
Fun fact: Tätä kirjaa Leea on hautonut kilpaa mahansa kanssa, sillä esikoisen laskettu aika oli 2 vain viikon päästä kirjan deadlinesta.

Katleena Kortesuo

Katleena Kortesuo on kasvuyrittäjä ja yliaktiivinen tietokirjailija, jonka erikoisalaa ovat sosiaalinen media, asiakaspalvelu ja markkinointiviestintä. Katleenan blogi Ei oo totta on Suomen luetuin viestinnän alan blogi. Vapaa-aikanaan Katleena harrastaa partiota, taikuutta, keskiaikaa ja viikinkimiekkailua.
 
Fun fact: Katleena johtaa Google-hakutulosten kärkisijatilastoa hakusanoilla “sukkahousut mokat”.