20.1.2015 klo 15:40

Neljä uutta toimialaliittoa Suomen Yrittäjien jäsenjärjestöksi

Suomen Yrittäjien hallitus hyväksyi tänään kokouksessaan neljä uutta toimialajärjestöä – Suomen Apteekkariliitto, Suomen Optinen toimiala, Suomen Terveystuotekauppiaiden liitto ja Kaupan yrittäjät – Suomen Yrittäjien jäseniksi. Suomen Yrittäjiin kuuluu nyt 58 toimialajärjestöä, jotka edustavat 35 000 yritystä.

Suomen Apteekkariliitto – Finlands apotekareförbund r.y. on yksityisten apteekkareiden edunvalvontajärjestö. Apteekkariliitto edistää ja kehittää jäsentensä ammatillista toimintaa, edistää ammattikunnan oikeuksia ja etuja, edistää käytännön ja tieteellisen farmasian kehitystä sekä kehittää apteekkialan kansainvälistä yhteistyötä. Apteekkariliiton jäsenkunta koostuu 579 yksityisestä apteekista.

Suomen Optinen toimiala (SOT) ry – Optikbranschen i Finland rf on näönhuoltoalan valtakunnallinen edunvalvontajärjestö. Järjestöön kuuluvat kaikki näönhuoltoalan keskeiset toimijat: optikkoliikeketjut ja suurin osa itsenäisistä optikkoliikkeistä, silmäkirurgian toimijoita, itsenäisiä ammatinharjoittajia sekä kaikki tärkeimpien optiikkabrändien läsnäolosta vastaavat valmistajat, maahantuojat ja tukkukauppiaat. Jäsenyrityksiä sillä on 261, ja niillä yhteensä 565 toimipistettä.

Suomen Terveystuotekauppiaitten Liitto ry on vuonna luontaistuote- ja terveyskauppojen valtakunnallinen edunvalvontajärjestö. Siihen kuuluu 220 yritystä.

Kaupan Yrittäjät ry edustaa niitä erikoiskaupan yrityksiä, joilla ei ole omaa toimialakohtaista edunvalvontajärjestöä Suomen Yrittäjien piirissä. Kaupan Yrittäjät edustaa 20 erikoiskaupan yritystä.

Suomen Yrittäjien hallitus kokoontuu neljästi vuodessa. Se on lokakuussa järjestettävän liittokokouksen jälkeen järjestön korkein päättävä elin.

Lisätietoja:
www.apteekkariliitto.fi/
www.optometria.fi/
www.terveystuotekauppa.fi
www.suomenyrittajat/kaupanyrittajat.fi
yhteyspäällikkö Kari Hiltunen, Suomen Yrittäjät, p. 0500 604 090, kari.hiltunen@yrittajat.fi