5.6.2014 klo 17:00

Vuoden nuoret yrittäjät ovat Vapa Media Oy:n Ida Hakola ja Ilona Hiila

Vuoden nuori yrittäjä -palkinnon voittivat helsinkiläiset Ida Hakola, 30, ja Ilona Hiila, 29. Heidän perustamansa Vapa Media auttaa yrityksiä viemään liiketoimintansa verkkoon. Vuonna 2010 perustettua yritystä on kasvatettu määrätietoisesti alusta asti. Palkinto jaettiin Suomen Yrittäjien Valtakunnallisessa Nuorten yrittäjien tapahtumassa Kokkolassa torstaina.

Suomen Yrittäjien Vuoden nuori yrittäjä -kilpailun voiton ratkaisi se, että Vapa Media pärjää ja kasvaa kilpaillulla alalla. Se on tuomariston mukaan merkki oikeasta yrittäjähenkisyydestä. Yritys on myös käyttänyt sosiaalista mediaa tehokkaasti yrityksensä kokonaisviestinnässä. Lisäksi ylpeä ja motivoitunut tiimi mahdollistaa yrityksen menestyksen.

– On hienoa, että tämä mahtava mutta ajoittain aika raskaskin duuni palkitaan. Olemme alusta saakka tienneet, mitä teemme ja halunneet kasvattaa yritystä tehden siitä vaativampiinkin tarpeisiin vastaavan verkon asiantuntijayrityksen, palkinnon vastaanottanut Ida Hakola sanoi.

Hakola ja Hiila perustivat Vapa Median vuonna 2010. Vuoden 2011 alussa osakkaaksi liittyi Matti Oksanen. Työntekijöitä on yrittäjien lisäksi 15. Yritys tekee online-asiakastutkimusta, verkkopalveluiden ja -kanavien konseptointia, sisällöntuotantoa, sisältömarkkinointia sekä sisältöstrategiaa – eli auttaa yrityksiä jalkauttamaan liiketoimintansa verkkoon niin, että asiakkaat kiinnostuvat. Tavoitteena on, että yritys kohtaa asiakkaansa verkossa.

– Ei voi tehdä hyvää verkkosisältöä, jos ei ymmärrä kohderyhmän tarpeita. Meillä on oma metodi seuloa isosta tietomassasta asiakasyrityksen kohderyhmien tarpeita. Suunnittelemme verkkosisältöjä niiden tarpeiden mukaan, Hakola kiteyttää liikeidean.

Voittajan valitsivat konsultti Niko Herlin Finprosta, toiminnanjohtaja Virpi Utriainen Nuori Yrittäjyys ry:stä, Nordic Business Forum -tiimi, Vuoden 2013 Nuori yrittäjä Jutta Österberg-Hurme ja Suomen Yrittäjien nuorten yrittäjien valiokunta.