10.6.2016 klo 13:11

Pentikäinen Euroopan yrittäjäjärjestön hallintoneuvostoon

Suomen Yrittäjien toimitusjohtaja Mikael Pentikäinen on nimitetty pk-yrittäjien eurooppalaisen järjestön UEAPMEn hallintoneuvoston jäseneksi.

Euroopan yrittäjäjärjestö UEAPME piti tänään Wienissä yleiskokouksen, jossa Pentikäinen nimitettiin järjestön hallintoneuvostoon Jussi Järventauksen jälkeen.

– Yrittäjyyden merkitys Euroopan talouden selkärankana ymmärretään EU:ssa koko ajan paremmin. Talouden kasvu edellyttää suuria muutoksia niin Euroopassa kuin Suomessakin. Sääntelytaakkaa on järkeistettävä ja työmarkkinoita uudistettava, Pentikäinen sanoo.

UEAPME edustaa yhteensä yli 12 miljoonaa eurooppalaista pientä yritystä, jotka työllistävät yli 55 miljoonaa työntekijää. UEAPMEen kuuluu jäseninä valtakunnallisia yrittäjäjärjestöjä ja eurooppalaisia yrittäjien toimialajärjestöjä.

– Koko Euroopassa uudet työpaikat syntyvät lähes yksinomaan pieniin ja keskisuuriin yrityksiin. Toimintaympäristön on kannustettava työllistymään ja työllistämään, jotta Euroopan kilpailukyky paranee. Hyvä yrittäjyyspolitiikka on parasta työllisyyspolitiikkaa ja terveen Euroopan rakentamista, Pentikäinen sanoo.

Lisätietoja:
toimitusjohtaja Mikael Pentikäinen, Suomen Yrittäjät, p. 040 504 1944, mikael.pentikainen@yrittajat.fi