21.10.2016 klo 15:16

Mitä teimme eduskunnassa ja ministeriöissä?

Suomen Yrittäjien asiantuntijat käyvät kuultavina eduskunnan valiokunnissa useita kertoja viikossa. Vielä useammin annetaan kirjallisia lausuntoja jo siinä vaiheessa, kun hallituksen lakiesityksiä vasta suunnitellaan. Tässä poimintoja tuoreimmista lausunnoista, mukana mm. lausunnot yrittäjävähennyksestä, hankintalaista, työttömyysturvasta, harmaan talouden torjunnasta, liikennekaaresta ja valtion ensi vuoden talousarviosta:

>> Lausunto hallituksen esityksestä sairausvakuutuslain muuttamisesta

>> Lausunto hallituksen esityksestä työttömyysturvalain ja kotoutumisen edistämisestä annetun lain väliaikaisesta muuttamisesta

>> Hallituksen esitys eduskunnalle valtion talousarvioksi vuodelle 2017 – julkisen vallan mahdollisuudet ja keinot edistää vientiä, kilpailukykyä ja Suomeen suuntautuvaa matkailua

>> Lausunto hallituksen esityksestä yrittäjävähennykseksi

>> Lausunto komission ehdotuksesta COM(2016) 593 direktiiviksi tekijänoikeudesta digitaalisilla sisämarkkinoilla

>> Lausunto hallituksen esityksestä liikennekaareksi ja eräiksi siihen liittyviksi laeiksi

>> Lausunto aikuiskoulutustuen muuttamisesta

>> Lausunto hallituksen esityksestä perintö- ja lahjaverolain sekä tuloverolain 47 §:n muuttamisesta

>> Lausunto hallituksen esityksestä energiatehokkuuslain muuttamisesta

>> Lausunto hallituksen esityksestä eduskunnalle laiksi työttömyysetuuksien rahoituksesta annetun lain muuttamisesta ja väliaikaisesta muuttamisesta

>> Lausunto hallituksen esityksestä uudeksi hankintalaiksi