24.10.2016 klo 13:55

Talenttiverkosto.fi yhdistää yrittäjät, korkeakoulut ja nuoret osaajat

Suomen Yrittäjien uusi Talenttiverkosto.fi-palvelu on yrittäjille, korkeakouluille sekä korkeasti koulutetuille ja opiskelijoille eli talenteille tarkoitettu rekrytointialusta, jossa työ kohtaa tekijänsä ja innovaatiot saavat alkunsa. Verkostossa on jo 40 korkeakoulua ja 5000 talenttia – seuraavaksi palvelua aletaan markkinoida myös yrityksille.

Yrittäjä löytää Talenttiverkostosta yrityksensä isompiin tai pienempiin tehtäviin sopivan työntekijän, harjoittelijan tai projektityöntekijän suoraan korkeakoulun penkiltä. Yliopisto tai ammattikorkeakoulu puolestaan tavoittaa verkostosta yrittäjät ja yritykset, jotka haluavat opiskelijoiden työskentelevän projektiensa parissa ja joilla on tarjolla työmahdollisuuksia nuorille korkeakouluosaajille.

– Pk-sektorin yrityksillä on paljon tekemätöntä projektiluontoista työtä, joka kaipaa tekijöitä. Korkeakouluilla on puolestaan jatkuva pula työharjoittelupaikoista ja työelämäkontakteista. Talenttiverkostossa projekti- ja harjoittelutöiden kysyntä ja tarjonta saadaan paremmin kohtaamaan, mikä toivottavasti madaltaa etenkin yrittäjien kynnystä lähteä yhteistyöhön korkeakoulujen kanssa, Suomen Yrittäjien koulutusasioiden päällikkö Mika Tuuliainen toteaa.

Opiskelijoille suora kanava työelämään ja yrittäjyyteen

Nuori korkeakouluosaaja voi hakea Talenttiverkostosta yritysten tarjoamia työ-, projekti- ja lopputyömahdollisuuksia, jotka sopivat juuri hänen osaamis- ja koulutustaustaan ja joissa voi hyödyntää aiempaa työstä tai harrastuksista kertynyttä kokemusta.

– Opiskelijat ovat selvitysten mukaan ennätyksellisen kiinnostuneita yrittäjän urasta ja yrittäjämäisestä työotteesta. Talenttiverkoston kautta nuoret osaajat pääsevät tekemään yhteistyötä suoraan yrittäjien kanssa ja kuulemaan heidän kokemuksia ja ajatuksia yrittäjyyden arjesta, Suomen Yrittäjien järjestöpäällikkö Joonas Mikkilä kommentoi.

Talenttiverkoston mahdollistaa digitaalinen innovaatio- ja kehityspalvelu Me2we, joka on kehittänyt palvelun teknisen alustan. Palvelu on korkeakouluille ja talenteille maksuton. Yrityksille Talenttiverkosto on maksuton ensi toukokuun loppuun asti.

Talenttiverkosto Suomen Yrittäjien pääteemana Slush-tapahtumassa

Suomen Yrittäjät on mukana startup- ja kasvuyrityksille suunnatussa Slush-tapahtumassa Helsingissä 30.11.–1.12. Yrittäjäjärjestö tuo osastollaan vahvasti esiin Talenttiverkostoa. Slush-tapahtuma rekrytoi vapaaehtoistyöntekijänsä samaista Me2we:n kehittämää alustaa hyödyntäen. Samat nuoret osaajat ovat nyt myös yritysten rekrytoitavissa.

– Rakennamme uuden aallon osaamisen markkinapaikan törmäyttämällä Talenttiverkoston kautta startup-kentällä kasvaneita kykyjä ja perinteisempiä pk-sektorin yrityksiä, joiden kasvu on keskeisiltä osin työntekijöiden ja yrittäjien korkeasta osaamisesta riippuvaista, Joonas Mikkilä kertoo.

Lisätiedot:

www.talenttiverkosto.fi