6.6.2017 klo 09:30

Suomen Yrittäjät SuomiAreenalla: Startupit vastaan perinteiset pk-yritykset – kumpi voittaa?

Mitä eroa on perinteisillä pk-yrityksillä ja uusilla startupeilla? Onko niillä jotain yhteistä? Voisivatko ne auttaa toisiaan ja hyötyä toisistaan? Suomen Yrittäjät pistää startupit ja pk-yritykset ratkaisemaan nämä kysymykset vauhdikkaassa yrittäjätaistelussa SuomiAreenalla Porissa heinäkuussa. Kisan tuomaroi Jethro Rostedt.

Porin kaupungin ja MTV:n suurtapahtuma SuomiAreena kerää taas yhteiskunnalliset vaikuttajat Poriin heinäkuun toisella viikolla. Suomen Yrittäjät tarjoaa perjantaina 14.7. klo 13.30 SuomiAreena-yleisölle elämyksen Kauppakeskus Puuvillassa. Lavalla nähdään vauhdikas yrittäjyystaistelu, jossa pk-yritysten joukkue ja startup-joukkue ottavat mittaa toisistaan.

Yrittäjätaistelu: Pk-yritykset vs. start upit. Kumpi voittaa? -kisan pk-yritysjoukkuetta vetää Suomen Yrittäjien puheenjohtaja Jyrki Mäkynen Oy HM Profiili Ab:sta. Joukkueessa taistelevat yrittäjät Marjo Moilanen Marjon HerkkuKakusta, Mirja Lamberg Hyvinvointicenteristä ja Miia Virtanen Lingo Languagesista.

Suomen Yrittäjät SuomiAreenalla 2017 Pk-joukkue

Suomen Yrittäjät

Startup-joukkuetta johtaa Suomen Yrittäjien varapuheenjohtaja Jaakko Männistö Feedbackly Oy:stä. Männistön puolella mittelevät Nuorten Yrittäjien puheenjohtaja Leo Kadieff Turku Game Hubista, Juhani Mykkänen Woltista ja Petri Vilén Industryhackista.

Suomen Yrittäjät SuomiAreenalla 2017 start up -joukkue

Suomen Yrittäjät

Kisan alkuverryttelyksi Antti Hyrkäs Aalto University Executive Educationista kertoo startupeista ilmiönä. Kisan juontaa uutisankkuri Kirsi Alm-Siira. Kilpailua kommentoi ja voittajan valitsee kiinteistövälittäjä Jethro Rostedt.

Suomen Yrittäjät SuomiAreenalla 2017 Kirsi Alm-Siira, Jethro Rostedt, Antti Hyrkäs

Suomen Yrittäjät kysyttyjä puhujia

Suomen Yrittäjien edustajat ovat kysyttyjä puhujia muiden tahojen keskusteluissa.

Ensimmäisenä lavalle astuu Suomen Yrittäjien varapuheenjohtaja Jaakko Männistö. Hän on mukana maanantaiaamuna 10.7. klo 10 Kaupungintalon pihalla (Hallituskatu 12). Tilaisuuden järjestää Suomen Yrittäjäin Työttömyyskassa (SYT).

Kirkko ja Suomi100-hanke kutsuivat Työelämä2020-hankkeen väkeä maanantaina 10.7. keskustelemaan siitä, miten Suomeen saadaan Euroopan paras työelämä. Suomen Yrittäjistä ideoita nakkelee johtaja Veli-Matti Lamppu. Ratkaisupajan tuotokset esitellään klo 17 Porin torin MTV3-lavalla.

Tiistaina 11.7. Gallen-Kallelankadun Aika-lavan valtaa Reboot Finland -hanke ja digitalisaatio. Suomen Yrittäjien viestintäjohtaja Taru Jussila keskustelee klo 10.30 alkaen Yrittäjän digikoulusta ja pk-yrittäjien digitalisaatiosta.

Keskiviikkona 12.7. Suomen Yrittäjien pääekonnomisti Mika Kuismanen ja lainopillinen asiamies Atte Rytkönen osallistuvat Ajatuspaja toivon väittelykilpailuun Yrittäjätalo Köörissä (Antinkatu 5) klo 12.

Perjantaina 14.7. yhtä aikaa Suomen Yrittäjien Yrittäjätaistelun kanssa järjestetään Raatihuoneen Purje-lavalla keskustelu Suomen seuraavasta sadasta vuodesta. Suomen Yrittäjien järjestöpäällikkö Joonas Mikkilä visioi siellä yritysten roolia.

Yhdessä metsään -kahvit Partiolaisten kanssa

Suomi 100 -juhlavuoden kunniaksi Suomen Yrittäjät ja Suomen Partiolaiset kannustavat paikallisyhdistyksiään ja lippukuntiaan järjestämään yhdessä metsäretkiä sellaisille lapsille ja nuorille, joille metsä ei ole entuudestaan tuttu.

SuomiAreenalla tarjotaan Yhdessä metsään -kahvit tiistaina 11.7. klo 15–17. Lounais-Suomen Partiopiirin toimiston pihalla Porin keskustassa, Antinkatu 6:ssa. Kahveilla kerrotaan kokemuksia alkuvuoden Yhdessä metsään -retkiltä ja kerrotaan vielä tulossa olevista retkistä. Mukava kahvihetki on hyvä mahdollisuus tutustua yrittäjyyteen ja partion toimintaan.