18.9.2017 klo 09:34

Nimitys ja muutoksia vastuunjaoissa Suomen Yrittäjissä

Joonas Mikkilä aloittaa lokakuun alussa Suomen Yrittäjien digi- ja koulutuspäällikkönä. Varatoimitusjohtaja Antti Neimalan siirtyessä Kilpailu- ja kuluttajaviraston ylijohtajaksi hänen tehtävänsä jaetaan.

Suomen Yrittäjien digi- ja koulutuspäälliköksi on nimitetty 1.10.2017 alkaen yhteiskuntatieteiden maisteri Joonas Mikkilä, 33. Hän toimii tällä hetkellä Suomen Yrittäjissä järjestöpäällikkönä.

Mikkilän edeltäjänä koulutusasioiden päällikkönä toimi järjestön palveluksesta pois siirtynyt Mika Tuuliainen.

Joonas Mikkilä on vastannut Nuorten Yrittäjien toiminnan kehittämisestä Suomen Yrittäjissä vuodesta 2014. Hänen vastuullaan ovat olleet myös startup-operaatiot. Ennen yrittäjäjärjestöpestiään Mikkilä työskenteli neljä vuotta Suomen Lukiolaisten Liitossa, jossa toimin koulutuspoliittisena asiantuntijana sekä vt. pääsihteerinä.

Muutoksia vastuunjaoissa

Suomen Yrittäjien varatoimitusjohtaja Antti Neimala on nimitetty Kilpailu- ja kuluttajaviraston kuluttaja-asioista vastaavan ylijohtajan tehtävään. Neimalan tehtävät jaetaan Suomen Yrittäjien nykyjohdon voimin seuraavasti:

• Lainsäädäntötiimi (lainsäädäntöasioiden päällikkö Tiina Toivonen ja lainopillinen asiamies Petri Holopainen) siirtyy työmarkkinajohtaja Janne Makkulan vastuulle.
  • Koulutus-, innovaatio- ja kansainvälistymistiimi (johtaja Veli-Matti Lamppu, kansainvälisten asioiden päällikkö Thomas Palmgren ja projektipäällikkö Päivi Ojala) siirtyy pääekonomisti Mika Kuismasen vastuulle.
  • Elinkeinopolitiikkatiimi (elinkeinoasioiden päällikkö Susanna Kallama, elinkeinoasiamies Hannamari Heinonen ja kilpailuasioiden päällikkö Satu Grekin) siirtyy kenttäjohtaja Mari Kokon vastuulle. Kilpailulainsäädäntöön liittyvistä asioista Grekin raportoi Makkulalle.
  • EU-toimisto (johtaja Pasi Moisio) siirtyy pääekonomisti Mika Kuismasen vastuulle. Asiantuntija Mira-Maria Kontkasen lähiesimies on edelleen Tiina Toivonen.

Muutokset astuvat voimaan 18.9.