19.12.2017 klo 09:02

Startup-kulttuuriin perehdyttävä koulutusohjelma pk-yrityksille starttaa maaliskuussa

Kannattaako pk-yrityksen oppia toimimaan ketterästi ja kokeilevasti kuin startup? Siitä voi ottaa selvää Fly SME -koulutusohjelmassa!

Suomen Yrittäjät tarjoaa kevään aikana suomalaisille yrityksille startup-kulttuuriin perehdyttävän koulutusohjelman. Fly SME -ohjelma on neljän webinaarin sarja, joka päättyy Arctic15-startup-tapahtumaan toukokuun lopussa. Fly SME -webinaarit ovat englanniksi ja ne järjestetään yhteistyössä ArcticStartupin kanssa.

Fly SME on avoin kaikille suomalaisille yrittäjille ja yrityksille; osallistuminen ei vaadi Suomen Yrittäjien jäsenyyttä. Ohjelma alkaa maaliskuussa.

– On tärkeää, että perinteiset pk-yritykset ja startupit löytävät toisensa. Olemme tehneet sen eteen töitä jo reilun vuoden. Pk-yritys on startille usein paljon luontevampi yhteistyötaho kuin iso konserni. Sillan rakentaminen vakiintuneiden pk-yritysten ja starttien välille on tärkeää, koska kumpikin voi oppia hurjasti toisiltaan, puhumattakaan yhteistyömahdollisuuksista, Suomen Yrittäjien viestintäjohtaja Taru Jussila sanoo.

Yhteistyön avulla erilaiset yritykset voivat hakea muun muassa kasvua ja kansainvälistymistä yhdessä. Vakiintunut pk-yritys voi esimerkiksi kiihdyttää digitalisaatiotansa startup-yhteistyön avulla.

Myös naapurimaiden yrittäjät mukana

– Näemme, että Fly SME:lle on kova tarve, ja että siitä voi olla hyötyä koko Suomelle. Innovointi ja yhteistyö vaativat muun muassa oikeanlaista ajattelua ja erilaisten keinojen tuntemista. Tämä ohjelma on suunniteltu juuri sitä varten, Jochen Faugel ArcticStartupista kuvailee.

– ArcticStartupissa ja Arctic15-tapahtumassa tehtävämme on tukea yrityksiä ja saattaa ihmisiä yhteen. Olemme iloisia voidessamme toteuttaa tämän koulutusohjelman yhdessä Suomen Yrittäjien kanssa.

Englanniksi järjestettävä Fly SME on siihen osallistuville yrittäjille ja yrityksille ilmainen.

– Osallistujakunnassa tulee suomalaisten yrittäjien lisäksi olemaan myös virolaisia, ruotsalaisia, tanskalaisia ja norjalaisia yrittäjiä. Olemme tarjonneet naapurimaidemme sisarjärjestöille mahdollisuuden osallistua ohjelmaan mukaan, koska englanti mahdollistaa sen, viestintäjohtaja Jussila toteaa.

Fly SME:sta saa lisää tietoa englanniksi sivulta: www.yrittajat.fi/fly-sme

Samassa osoitteessa voi myös ilmoittautua mukaan ohjelmaan.

Lisätietoja:

viestintäjohtaja Taru Jussila, Suomen Yrittäjät, taru.jussila@yrittajat.fi, 0400-510 853

Jochen Faugel, ArcticStartup, jochen@arcticstartup.com, 0440 414 717