11.5.2018 klo 10:40

Kilpailuun Valtakunnallisista yrittäjäpalkinnoista ilmiannettiin 134 yritystä

134 yritystä eri puolilta Suomea ilmiannettiin kilpailemaan Valtakunnallisista yrittäjäpalkinnoista. – Mahtavaa, että eri puolilta Suomea innostuttiin ilmiantamaan näin paljon upeita yrityksiä, järjestöjohtaja Hanna Hietala Suomen Yrittäjistä sanoo.

Suomen Yrittäjät ja Fennia jakavat Valtakunnalliset yrittäjäpalkinnot nyt jo 51. kerran. Ne jaetaan Valtakunnallisilla yrittäjäpäivillä Turussa lokakuussa. Yleisö pääsi nyt toista kertaa ehdottamaan palkittavia yrityksiä.

– Ilmiannolla voi tuoda esiin paitsi hyviä yrityksiä, myös uusia toimialoja, Hanna Hietala sanoo.

Vuonna 1968 Suomen Yrittäjiä edeltänyt järjestö ja vakuutusyhtiö Fennia halusivat nostaa yrittäjyyden arvostusta kannustamalla ja palkitsemalla menestyneitä yrittäjiä. Syntyi Valtakunnallinen yrittäjäpalkinto.

Viime vuonna palkinnon saivat Arcusys Joensuusta, FinnSpring Toholammilta, Fondia Helsingistä ja Lune Group Juupajoelta.

Voittajat valitsee palkintolautakunta, johon kuuluu edustajia Suomen Yrittäjistä, Fenniasta, Suomalaisen Työn Liitosta ja Yksityisyrittäjäin säätiöstä.

Aiemmin palkittuihin voi tutustua Vuoden yrittäjä -verkkosivulla.

Lisätietoja:
järjestöjohtaja Hanna Hietala, Suomen Yrittäjät, p. 041 544 9500, hanna.hietala@yrittajat.fi

Valtakunnalliset yrittäjäpäivät: http://www.yrittajapaivat.fi/

Suomen Yrittäjät on jäsenmäärältään elinkeinoelämän suurin, 115 000 jäsenyrityksen keskusjärjestö, joka ajaa Suomen pienten ja keskisuurten yritysten asiaa. Jäsenyrityksistä 50 000 on työnantajayrittäjiä. Ne työllistävät yrittäjät mukaan lukien noin 660 000 henkilöä. Työllistämisluku perustuu vuonna 2018 yhdessä Tilastokeskuksen kanssa tehtyyn laskelmaan. Yrittäjäjärjestön toiminta rakentuu lähes 400 paikallisyhdistyksestä, 20 aluejärjestöstä ja 62 toimialajärjestöstä. Lisätietoa: www.yrittajat.fi.