8.3.2019 klo 06:02

Kenestä vuoden yrittäjä? Ehdota palkittavaa yrittäjää!

Tunnetko erinomaisen yrittäjän, joka kehittää uutta ja kasvattaa yritystään? Nyt voit ilmoittaa yrityksen kilpailemaan Valtakunnallisesta yrittäjäpalkinnosta!

– Toivomme, että kilpailuun tulee paljon erilaisia ehdotuksia eri puolilta Suomea: eri-ikäisiä, eri sukupuolia, pienistä ja suurista yrityksistä ja eri toimialoilta, järjestöjohtaja Hanna Hietala Suomen Yrittäjistä sanoo.

Valtakunnallisella yrittäjäpalkinnolla palkittiin viimeksi Beautyhair Sirpa Mansner Oy Helsingistä, Elcoline Group Oy Savosta, Finnfoam Oy ja Lyyti Oy Varsinais-Suomesta ja Nordic Business Group Oy Keski-Suomesta.

Vuonna 1968 Suomen Yrittäjiä edeltänyt järjestö ja vakuutusyhtiö Fennia halusivat nostaa yrittäjyyden arvostusta kannustamalla ja palkitsemalla menestyneitä yrittäjiä. Syntyi Valtakunnallinen yrittäjäpalkinto, joka on vuosien aikana luovutettu sadoille yrityksille tai yksityishenkilöille. Palkinnot jaetaan jo 52. kerran, nyt Valtakunnallisilla yrittäjäpäivillä Lahdessa lokakuussa.

Yritystä voi ehdottaa ja lisätietoja lukea täällä.

Aiemmin palkittuihin voi tutustua Vuoden yrittäjä -verkkosivulla.

Näin Valtakunnallisen yrittäjäpalkinnon voittajien valinta etenee

• Naisten päivänä 8.3. ehdokkaiden ilmoittaminen alkaa
  • 26.4. ehdokkaiden ilmoittaminen päättyy
  • 19.10. palkintojen jako Valtakunnallisilla yrittäjäpäivillä Lahdessa

Valtakunnallinen yrittäjäpalkinto -valintakriteerit

• yrityksen toiminta-ajatus, tuoteideoiden omaperäisyys sekä toiminnan, palvelujen tai tuotteiden jatkuva itsenäinen kehitystyö
  • yrityksen viimeisten vuosien aikainen kasvu
  • yrityksen toiminnallinen ja taloudellinen tila ja uudistumiskyky myös kansainvälisessä kilpailussa
  • yrityksen toiminnallinen kehitys ja yhteiskunnallinen merkitys omalla toiminta- ja markkina-alueellaan,
  • yrityksen tuotantotoiminnan ja henkilöstöhallinnon kyky uusiutua vastaamaan ajan henkeä ja yhteiskunnan asettamia tavoitteita
  • yrityksen toiminnan vakiintuneisuus, eli se on toiminut yli viisi vuotta.

Lisätietoja:

järjestöjohtaja Hanna Hietala, Suomen Yrittäjät, p. 041 544 9500, hanna.hietala @ yrittajat.fi