11.9.2019 klo 12:52

Pk-yrityksiä koulutetaan listautumaan pörssiin

Suomen Yrittäjien kasvuyrittäjäverkoston järjestämä 365 päivässä pörssiin -valmennusohjelma jatkuu. Ohjelmassa valmennetaan muun muassa hallitustyön, sijoittajaviestinnän, yritysten arvonmääritysten ja rahoitusratkaisujen maailmaan.

Vuonna 2019 ohjelma järjestettiin ensi kertaa, ja siihen osallistui 34 yrittäjää ja yritystä eri puolilta Suomea. Valmennusohjelman tavoitteena on nostaa yrittäjävetoisten yritysten listautumisvalmiuksia kohti First North -markkinapaikkaa tai päälistaa.

– Saimme ohjelmasta hyvää palautetta yrittäjiltä, mikä kannustaa jatkamaan. Valmennus on avannut monelle yrittäjälle uuden näkökulman ja kasvattanut motivaatiota oman yrityksen listalle viemiseen, verkostopäällikkö Aicha Manai Suomen Yrittäjistä sanoo.

– Pörssiin meno ei ole mahdoton tai kaukainen haave, vaan siitä voi tehdä totta. Yrittäjyydellä on monet kasvot ja me haluamme olla mukana rakentamassa erilaisia vaihtoehtoja.

Haku koulutukseen käynnistyy lokakuussa

Ohjelma toteutetaan Suomen Yrittäjien kasvuyrittäjäverkoston johdolla ja läheisessä yhteistyössä alan keskeisten toimijoiden kanssa. Haku uuteen ohjelmaan on avoinna 15.11. saakka. Ohjelma alkaa tammikuussa 2020. Ohjelmaan valittaessa etusija on jäsenetu- ja palvelumielessä Suomen Yrittäjien jäsenyrityksillä.

365 päivässä pörssiin -ohjelman sisällön tuotantoon osallistuvat Yrittäjien yhteistyökumppaneina Nasdaq First North Growth Market Helsinki sekä keskeiset analyysi- ja finanssialan toimijat.

– Kun tämän paketin omaksuu, yrittäjä tietää, kuinka halutessaan viedä oma yritys listalle. Olenkin erittäin ilahtunut siitä, kuinka vahvasti alan keskeiset toimijat ovat halunneet tuoda osaamisensa valmennusohjelman käyttöön, listayhtiö Investors Housen toimitusjohtaja ja kasvuyrittäjäverkoston puheenjohtaja Petri Roininen sanoo.

Lisätietoja:

Lue tarkemmin 365 päivässä pörssiin -koulutuksesta.

verkostopäällikkö Aicha Manai, Suomen Yrittäjät, p. 044 555 3220, aicha.manai @ yrittajat.fi