Etsi

Vastuullinen kesäduuni -kampanja auttaa yrittäjiä kesätyöllistämisessä – Yrittäjät mukana

Vastuullinen kesäduuni -kampanja auttaa yrittäjiä tarjoamaan nuorille myönteisiä kokemuksia kesätyöstä. – Olemme tehneet vuosia yhteistyötä Vastuullinen kesäduuni -kampanjan kanssa. Tavoite on tarjota mahdollisimman monelle nuorelle vastuullinen kesätyö, verkostopäällikkö Aicha Manai Suomen Yrittäjistä sanoo.

Vastuullinen kesäduuni -kampanjaan osallistuu vuosittain satoja työnantajia, joista suurin osa on isoja yrityksiä.

– Kannustamme myös pieniä yrityksiä lähtemään kampanjaan mukaan! Manai kertoo.

Kampanjasta apua osaavan työvoiman saamiseen

Manai huomauttaa, että kesätyön tarjoaminen on yrittäjille hyvä tilaisuus antaa nuorille hyvä ensivaikutelma työelämästä.

– Kilpailu osaavasta työvoimasta kiristyy kiristymistään. Kun hoitaa kesätyöasiat vastuullisesti, yrittäjä voi varmistaa vetovoimansa, Manai sanoo.

Kampanjassa kesätyönantajalle tarjotaan konkreettisia neuvoja. Yrittäjä saa Vastuullinen kesäduuni -logon sekä kampanjamateriaalit käyttöön.

Nuorille Vastuullinen kesäduuni -logo on lupaus onnistuneesta kesätyökokemuksesta, joka luo myönteistä kuvaa työelämästä. Kampanjasivustolla on kesätyönhakijoille myös vinkkejä ja tukea kesätyön löytämiseen ja hakemiseen.

Pienyrityksille edullinen osallistumismaksu

Vastuullinen kesäduuni -kampanjasta hyötyvät myös pienet yritykset. Siksi Suomen Yrittäjät on yksi kampanjan asiantuntijakumppaneista ja on neuvotellut alle kymmenen henkilön mikroyrityksille edullisen 20 euron kampanjamaksun.

Kampanjaan voi ilmoittautua osoitteessa www.kesaduuni.org/ilmoittaudu.

Lisätietoa:

Vastuullinen kesäduuni -kampanjan sivut: www.kesaduuni.org