13.3.2020 klo 11:38

Apua koronasta kärsiville yrityksille

Suomen Yrittäjät keräsi tietopaketin siitä, miten yrittäjän kannattaa tässä poikkeuksellisessa tilanteessa toimia, kun koronavirus on levinnyt Suomeen.

Mitä yrittäjän pitää tietää koronaviruksen vaikutuksista työsuhteisiin ja yritystoimintaan? Miten työpaikoilla on syytä varautua koronaviruksen etenemiseen? Miten työpaikalla kannattaa toimia, jos työntekijä epäilee saaneensa koronavirustartunnan? Millaisia etätyökäytäntöjä yrityksessä voidaan ottaa käyttöön ja mikä on suositeltavaa? Korvaako Kela? Näitä mietitään suurissa ja pienissä suomalaisyrityksissä juuri nyt.

– Jotta yrittäjän ei tarvitsisi etsiä tietoa vaikeisiin tilanteisiin eri lähteistä, kokosimme heille Kaikki koronasta yrittäjillä -sivuston, jolla on olennainen tieto, jonka yrittäjä tarvitsee saadakseen yrityksensä selviämään yli koronakriisin, Suomen Yrittäjien viestintäjohtaja Taru Jussila kertoo.

Verkkokoulutus koronaongelmista selviämiseen

Suomen Yrittäjät järjestää yrittäjille myös verkkotietoiskuja, joissa käydään läpi useimmin kysyttyjä kysymyksiä sekä asioita mitä yrittäjän pitää tietää koronaviruksen vaikutuksista työsuhteisiin ja yritystoimintaan. Koulutus tallennetaan, ja tallenne on katsottavissa, vaikka yrittäjä ei ehtisi osallistumaan koulutukseen reaaliajassa. Koronaan liittyvät tietoiskut alkavat perjantaina 13.3. Niitä järjestetään tarpeen mukaan lisää.

Lisätietoa uutiskirjeellä ja apua puhelinneuvonnasta

Perjantaina 13.3. Suomen Yrittäjien jäsenyrittäjät saavat myös ylimääräisen uutiskirjeen koronasta.

– Jos yrittäjä ei saa vastausta kysymyksiinsä koronasivultamme, tietoiskustamme tai uutiskirjeestä, kannattaa soittaa puhelinneuvontaamme ja seurata sosiaalisen median kanaviamme Facebookia ja Twitteriä, Taru Jussila rohkaisee.

Lisätietoja:
Kaikki koronasta yrittäjälle -sivusto
viestintäjohtaja Taru Jussila, Suomen Yrittäjät, p. 0400 510 853, taru.jussila@yrittajat.fi