20.5.2021 klo 20:00

Riveria voitti vuoden 2021 yrittäjyyskilpailun

Pohjois-Karjalan koulutuskuntayhtymä Riverian Peruuttamaton Asenne -yrittäjyysopetuksen malli voitti Suomen Yrittäjien ja Skills Finlandin tämänvuotisen yrittäjyyskilpailun, jonka teemana oli digitaalisesti toteutettu yrittäjyysopetus.

Voittaja julkistettiin Taitaja2021 -virtuaalitapahtuman päättäjäisissä 20.5.2021.

Peruuttamaton Asenne on kehittävä digitaalinen ja toiminnallinen yrittäjyysopetuksen malli, joka on ideoitu opiskelijavetoisesti yhteistyössä yrittäjien ja asiantuntijoiden kanssa. Asenne-projektin tuotanto ja palvelut lähetetään Asenne-kanavilla ja lähetykset tuotetaan Asenne Studiolla. Kanavia ovat Asenne Kanava (YouTube-kanava) ja Peruuttamaton Asenne -podcast (Riveria Podcast ja Supla). Kilpailutyöhön voi tutustua myös Suomen Yrittäjien sivustolla www.yrittajat.fi.

Yrittäjyyskilpailun järjestävät vuosittain Suomen Yrittäjät ry ja Skills Finland ry. Tänä vuonna teemana oli digitaalisesti toteutettu yrittäjyysopetus. Tavoitteena oli tuoda esille, millaisia mahdollisuuksia digipedagogiikka tuo yrittäjyysopetukseen ja miten vahvistetaan opiskelijoiden yrittäjyysosaamista digipedagogiikan avulla.

Palkittavan mallin valitsi kilpailuraati, jossa olivat edustettuina Suomen Yrittäjät ry ja Skills Finland ry. Raati perusteli Peruuttamaton Asenne -mallin voittoa seuraavasti:

• Malli on raikas ja erottuva verkkopohjainen konsepti.
  • Siinä on mukana laajasti yrittäjyyteen liittyviä teemoja, esim. esiintyminen.
  • Mallissa hyödynnetään monenlaisia viestintätapoja.
  • Teema sopii kaikkeen yrittäjyyteen ja huippuosaamiseen.
  • Linkeissä on paljon yrittäjyyden opetusmateriaalia.
  • Asenne-projektissa tehdään yhteistyötä yrittäjien ja elinkeinoelämän kanssa.

Lisätietoja:

koulutusasioiden asiantuntija Marja Vartiainen Suomen Yrittäjät, 044 985 5005, marja.vartiainen@yrittajat.fi