2.2.2003 klo 16:01

SDP:n Paavo Lipponen: Pienyrittäjien verotusta ei pidä kiristää seuraavalla hallituskaudella

Pienyrittäjien verotusta ei pidä kiristää seuraavalla hallituskaudella, SDP:n puheenjohtaja Paavo Lipponen vakuutti Suomen Yrittäjien vaalipaneelissa, jota seuraamassa oli 450 yrittäjäyhdistysten puheenjohtajaa.

Ns. Arvelan työryhmän ehdotus siirtymisestä osinkojen kahdenkertaiseen verotukseen nousi keskeiseksi puheenaiheeksi vaalipaneelissa. Paneeliin osallistuneet puheenjohtajat kokoomuksen Ville Itälä, keskustan Anneli Jäätteenmäki ja RKP:n Jan-Erik Enestam olivat yhtä mieltä Lipposen kanssa siitä, ettei verotusta saa kiristää. Lipponen myös torjui ns. Arvelan työryhmän veroehdotukset ja piti parempana ns. Leppäsen mallia verotuksen kehittämisessä. Itälä, Jäätteenmäki ja Enestam torjuivat suoraan ehdotuksen siirtymisestä osinkojen kahdenkertaiseen verotukseen.

Yrittäjyys nähtiin tärkeäksi työttömyyden hoitamisessa. Lipponen korosti aktiivista työvoimapolitiikkaa. Muiden puolueiden edustajat olivat valmiita alentamaan työnantajamaksuja.

Vas. Paavo Lipponen, Suomen Yrittäjistä järjestöpäällikkö Kari Hiltunen, Anneli Jäätteenmäki, Jan-Erik Enestam ja Ville Itälä.

Tallenna kuva tästä linkistä.
JPG-muoto, RGB-väri, 1,2 Mt

Tallenna etusivun kuva tästä linkistä
JPG-muoto, RGB-väri, 1,2 Mt

Kuvien tallennusohje:
PC:
Vie hiiri linkin päälle. Paina oikea hiiren painike alas. Valitse Tallenna kohde nimellä (Save picture as tai Save Link as).
MAC:
Vie hiiri linkin päälle. Pidä hiiri alhaalla. Valitse Tallenna linkki nimellä (Save link as tai Download Link to Disk).

OnLine uutiset
’); // –>