15.5.2019 klo 09:02

Kevätkokouksen kannanotto: Pk-yritykset synnyttävät hyvinvointia Suomeen

Uudenmaan Yrittäjien kevätkokous lähettää terveisiään Säätytaloon hallitusneuvotteluja käyville puolueille: Muistetaan pk-yritysten merkitys työllistäjinä.

Yhteiskunnan talouden kantokyky edellyttää pikaisesti lisää työpaikkoja nimenomaan yksityiselle sektorille.

On ensiarvoisen tärkeää huolehtia siitä, että Suomen maailmanluokan julkiset palvelut rahoittavien yritysten toimintaedellytykset ovat vastavuoroisesti maailmanluokkaa.

Ennakoitavuus, kannustava verotus, mahdollisuus toimia joustavasti työpaikoilla ja yksinkertaistettu, oikea-aikainen byrokratia parantavat erityisesti pk-yritysten menestymisen mahdollisuuksia. Kun yrittäjillä on riittävät kannustimet vapaaehtoisen riskinoton vastapainona, on heillä mahdollisuus ja motivaatio kasvattaa toimintaansa ja työllistää. Vain menestyvät yritykset työllistävät pitkäjänteisesti.

Pk-yrittäjät ovat tahtotilansa näyttäneet. Luottamus työnantajan ja työntekijöiden kesken on pk-yrityksissä tutkitusti hyvä. Yksityisen sektorin lisätyöpaikat ovat 2000-luvulla syntyneet pieniin ja keskisuuriin yrityksiin.

Toivomme, että hallitusneuvottelijat muistavat pk-yritysten merkityksen Suomen kansantaloudelle.

Lisätietoja:

Markku Aalto, puheenjohtaja, p. 040 500 6046