Etsi

Markkinointi

Pikkuyrittäjät laativat ruokalistan ravintolaketjulle – "Erittäin vaativa kohderyhmä"

Restel ottaa kesäkuussa ravintoloissaan käyttöön uuden lasten ruokalistan, jonka ovat suunnitelleet lapset itse. Yhteistyössä Pikkuyrittäjien kanssa toteutettava ruokalista tulee käyttöön lähes kaikissa Restelin yli 240 ravintolassa.

– Lapset ovat meille tärkeä ja välillä myös erittäin vaativa kohderyhmä, jota haluamme tietenkin palvella mahdollisimman hyvin, kertoo Restelin toimitusjohtaja Mikael Backman.

Uuden lastenlistan suunnittelusta vastaa joukko 10–12-vuotiaita yrittäjänalkuja. Heidän toimeksiantonaan on suunnitella lasten näköinen ja makuinen ruokalista Restelin hotelleihin ja ravintoloihin.

”Ollaan kehitelty aika hullujakin ideoita”

Lapset ovat olleet projektista innoissaan.

– Omien annosten ideointi on ollut tosi kivaa ja välillä on kehitelty aika hullujakin ideoita! Mä vähän luulen, että näistä taitaa tulla aikamoisia hittejä kesällä lasten keskuudessa, Pikkuyrittäjien Jemina arvioi.

Listan suunnittelusta vastaavat lapset ovat olleet mukana Pikkuyrittäjät-ohjelmassa. Pikkuyrittäjät on osa Nuori Yrittäjyys ry:n yrittäjyyskasvatusta.

– Kyseessä on kouluille maksuton opinto-ohjelma, jonka avulla vahvistetaan lasten yritteliäisyyttä ja opitaan käytännön kautta, miten oma idea voidaan ottaa käyttöön, kertoo Pikkuyrittäjät-toiminnan vetäjä Mikko Nurminen

Pikku Yrittäjät järjestää yrittäjyyskasvatusohjelmaa alakouluihin. Lapset keksivät omat yritysideansa ja lähtevät kehittelemään niitä opettajan avustuksella.

– Toivottavasti tämän projektin kautta mahdollisimman moni suomalainen alakoulu löytäisi Pikkuyrittäjät-ohjelman ja ottaisi sen osaksi omaa opetussuunnitelmaansa. Ohjelma tukee hyvin lasten laaja-alaista osaamista, Nurminen sanoo.

Lasten laatiman ruokalistan valmistumista seurataan myös MTV3-kanavalla reality-sarjassa. Ohjelmassa lasten mentorina toimii startup-yrittäjä ja kahden lapsen isä Jussi Heikelä.

Riikka Koskenranta

riikka.koskenranta@yrittajat.fi