Etsi

Yritys, lahjoittaisitko verkkosivusi Nälkäpäivälle

SPR pyytää yrityksiä lainaamaan verkkosivunsa keräyksen käyttöön Nälkäpäiväksi.

#SPRTakeover-tempaukseen osallistuvien yritysten verkkosivuille tulevat ihmiset kohtaavat ilmoituksen, jossa heille tarjotaan mahdollisuutta osallistua keräykseen digitaalisen keräyslippaan tai tekstiviestilahjoituksen kautta. Vierailija voi joko tehdä lahjoituksen tai jatkaa alkuperäiselle sivustolle.

Ensimmäisinä ilmoittautuneiden joukossa ovat jo Fazer, Tieto, Elisa ja Finlayson.

Yritykset ja yhteisöt voivat tukea 15.–17. syyskuuta järjestettävää Nälkäpäivä-keräystä rahallisen osallistumisen lisäksi nyt myös uudella tavalla: luovuttamalla osan verkkoliikenteestään keräyksen käyttöön.

Maailmassa lähes sata miljoonaa ihmistä tarvitsee hätäapua. Punaisen Ristin katastrofirahastosta autetaan sekä luonnonmullistusten ja sotien uhreja ympäri maailmaa että Suomessa äkillisen onnettomuuden kohdanneita. Katastrofirahaston varoja kartutetaan vuosittain Nälkäpäivä-keräyksellä.

Vaihtoehtoinen tapa lahjoitukselle

Perinteisten lahjoitusten lisäksi yritykset voivat osallistua Nälkäpäivä-keräykseen lainaamalla oman verkkosivustonsa kävijäliikenteen keräyksen käyttöön.

– Moni yritys on kysynyt meiltä, miten voisi tukea Punaisen Ristin toimintaa lahjoitusten lisäksi. #SPRTakeover on helppo ja konkreettinen keino yrityksille tukea Punaisen Ristin avustustyötä. Viime vuoden pilottikokeilu innosti mukaan yli 100 yritystä ja organisaatiota, kertoo varainhankintajohtaja John Ekelund Suomen Punaisesta Rististä.

Oma verkkosivun valjastaminen osaksi Nälkäpäivää tapahtuu lyhyen koodinpätkän avulla. Yksinkertaiset ohjeet ja tarvittavat työkalut löytyvät oheisen linkin takaa: http://esmes.fi/nalkapaiva2016 .

– Osallistuminen on helppoa ja sopii kaiken kokoisille yrityksille pikkuravintoloista isoihin teollisuusyrityksiin, lupaa Tiina Kirves, digitaalisen varainhankinnan asiantuntija Suomen Punaisesta Rististä.

Riikka Koskenranta

riikka.koskenranta@yrittajat.fi