29.9.2017 klo 12:06
Uutinen

Yrittäjäsanomien juttu nostatti someilmiön: Social selling -ekspertti kasasi uuden isomman vaikuttajalistan

Sosiaalisessa mediassa nousi kohu Yrittäjäsanomien vaikuttajalistauksesta. Listaus poiki uuden, laajemman version.

Viime viikolla Yrittajat.fi -sivustolla julkaistiin juttu, jossa listattiin 10 suomalaista markkinoinnin ja myynnin vaikuttajaa. Listan laati social selling -ammattilainen Sani Leino.

Listaus poiki runsaasti keskustelua LinkedIn-palvelussa. Osa pahoitti mielensä siitä, ettei päässyt listalle.

Niinpä Leino kasasi yhdessä markkinoinnin parissa työskentelevän Matti Perkkiön kanssa uuden, laajemman listan, jossa huomioitiin myös ne, jotka eivät mahtuneet kymmenen joukkoon.

– No, tietenkin harmitusta tälläisistä listauksista syntyy. Osalle jää hampaankoloon, kun ”lista ei perustu mihinkään” tai oma nimi ei löydy listalta, vaikka talentti on tulessa. Kuitenkin, on täysin totta, että tuollainen kymmenen käyttäjän lista on täysin riittämätön ja moni maailmanluokan mestari jää väkisinkin ulkopuolelle. Onneksi käyttäjä Matti Perkkiö nosti ajatuksen 50 talentin nostamisesta listalle. Näinpä päätimmekin kolauttaa kaverin kanssa päät yhteen, ja kaivaa lisää verta nenästä ja tehdä vielä laajemman listan, Leino kertoo LinkedInissä.

Seuraavassa osa uudesta listauksesta. Sani Leinon listan näet kokonaisuudessaan täällä, jos olet kirjautunut LinkedIn-palveluun.

Aki Ahlroth

Uskomaton kyky kirjoittaa tarinoiden kautta johtajuudesta ja avoimuudesta. Akin tuore kirja ‘Järkytä avoimuudella’ ansaitsisi kotimaisen kirjallisuuden kärkipalkinnon, niin arvokkaita ajatuksia työelämästä, johtajuudesta ja viestintäkulttuurista on kirja pullollaan. Onneksemme hän jatkaa ajatusten jalostamista ja jakamistä LinkedInissä.

Antti Kiukas

Paitsi, että ”Andy” on yksi tämän planeetan mukavimmista miehistä, hän on myös uskomattoman rautainen ammattilainen sekä myynnin, että markkinoinnin saralla. LinkedInissä Antti näyttää ja kirjoittaa upeasti eri johtamisen ulottuvuuksista ja näyttää teoillaan miksi hän on johtaja isolla J:llä. Antti on pitkälti myös Trainer’s Housen uuden hienon asiakkaita sisällöillä palvelevan markkinointitavan takana.

Janne Gylling

Janne on Sastamalan seuratuin supertähti, joka oli vastikää ehdolla vuoden Sastamalalaiseksi vaikuttajaksi. Janne on digitaalisen markkinoinnin, käyttöliittymäsuunnittelun ja uusien palveluiden muotoilija, joka ymmärtää myös teknisen toteutuksen tärkeyden. Janne on esimerkki multitalentista, joka kirjoittaa, puhuu ja tekee. 700 digipalvelua ja 400 asiakasta. Tämä visuaalinen velho on myös yksi ’Viiden tähden asiakaskokemus’ -kirjan kirjoittajista, joka loi kirjan brändi-identiteetin.

Jarkko Kurvinen

Modernin markkinoinnin päällikkö. Asiakaskeskeisyyden, mielipidejohtajuuden ja sisältömarkkinoinnin pitkän linjan sanansaattaja. B2B Markkinoinnin & Myynnin pelikirjan kirjoittaja. Perusti myös yhdessä Sani Leinon kanssa tuoreen mielipidemedian ‘Toinen Mielipide’, joka pyrkii nostamaan keskustelun tasoa herättävillä kirjoituksilla useista aiheista eri vaikuttajien toimesta. Myös Jarkon yhdessä Tom Laineen ja Ville Tolvasen kanssa kirjoittama kirja “Henkilöbrändi” tulee olemaan huippumielenkiintoista luettavaa!

Jenna Perus

Jenna Perus, jonka oikeampi sukunimen muoto on “Super”, johtuen talentin jatkuvasta kyvystä jakaa kiinnostavaa sisältöä, erityisesti videomarkkinoinnin tehosta ja tuoreista tuulista. Jenna on myös yksi terävimpiä Social Selling osaajia ja jakaa omia ajatuksiaan aidosti myös tuoreen kansainvälisen roolinsa Momondon markkinoinnin taustalta.

Juha Pihkakoski

Juha tunnetaan Aboadin toimitusjohtajana, sekä digitaalisen ja B2B markkinoinnin kansainvälisen tason tekijänä. Juha on ehdottomasti yksi modernin johtamisen syvällisimmistä ymmärtäjistä. Mukana vaikuttajana Toisen Mielipiteen seitsemännessä aallossa.

Juho Koli

Juho on ihaltava moderni pankkialan johtaja. Juho pistää rohkeasti itsensä likoon ja jakaa aitoja ajatuksiaan konservatiivisella alalla tavalla, joka on vielä epätyypillistä, mutta tulevaisuudessa standardi. Juhon tyyli on lämminhenkinen ja vieruskaveria tukea, mutta silti rautaista asiaa selkeällä tavalla kerrottuna. Juho on myös ensimmäisiä kotimaisia pankkialan tubettajia omalla ‘Kolikon kääntöpuoli’ kanavallaan.

Kati Kitti

Kati on rekrytoinnin rautainen ammattilainen, joka on tehnyt yli 10 vuotta töitä erilaisissa rekrytoinnin tehtävissä, erityisesti IT-alalla. Kati on must seurattava kaikille, jotka mielivät tutustua tulevaisuuden työelämätaitoihin ja rekrytoinnin uusiin tuuliin. Katin timantinkova kokemus alalta tekee talentista todella kiinnostavan seurattavan myös yksilöille, jotka pohtivat miten työnantajamielikuvaa voisi jatkossa kehittää.

Katri Tanni

Sisältömarkkinoinnin supertähti, joka kirjoittaa herättäviä kirjoituksia, tavoitteena saada kulahtaneille markkinoinnin metodeille toimivampia tapoja, jotta yritykset pärjäisivät paremmin muuttuneessa maailmassa. Kultasulan kollegansa Kati Kerosen kanssa pokannelle kirjailijalle jää onneksemme aikaa myös sivistää Suomalaisia erinomaisella sisällöillä.

Kirsi Larkiala

Kirsi on finanssialan yksi kovimmista suomalaisista kansainvälisen tason vaikuttajista ja tekijöistä. Hänet on valittu TIVI:n Top100 IT-Influencer listalle sekä Fintech Global Top100 Influencer listalle ainoana pohjoismaisena henkilönä. Kirsi on todella aktiivinen sekä LinkedInissä että Twitterissä. Jos haluat pysyä mukana finanssialan digitalisaation eturintamassa, Kirsi seurantaan!

Laura Pääkkönen

Suomalaisen sosiaalisen myynnin supertähti, “The Queen of Social Selling”, on todellakin inspiroiva seurattava kaikille myynnin ja markkinoinnin kentässä toimiville. Laura jakaa usein ajatuksia modernista myynnistä ja miten somesta saadaan täydet tehot irti.

Mari Luukkainen

Mari on yksi koko maailman kovimpia hands on osaajia kasvuhakkeroinnissa, mikä tekee Marista pakollisen seurattavan kaikille, joilla on LinkedIn tili. Marin tekninen tietotaito ja kyky kansankielistää vaikeat asiat ymmärrettäviksi on uskomaton. Onneksemme hän jakaa vuosien varrella tehtyjen kokeilujensa oppeja meidän kaikkien iloksi ilmaiseksi.

Marko Suomi

Marko on todella pitkän linjan sosiaalisen median ammattilainen, jonka lisäksi hänen uusi kulttuurimediansa ‘Iso Mieli’ pureutuu todella laaja-alaisesti ja vakuuttavasti erilaisiin kulttuurin alalajeihin. Markon tyylistä paistaa aito kiinnostus kuunnella ja keskustella rakentavasti, jonka soisi olevan laajemminkin toteutettu toimintatapa somessa. Erityisplussa miehen intohimoista kirjoihin, joiden saralta hän jakaa valtavasti vinkkejä uusista ja vanhemmista laatuteoksista seuraajilleen.

Pauli Reinikainen

pauli.reinikainen@yrittajat.fi