12.10.2017 klo 12:57
Uutinen

Digi-innovaatiokilpailu etsii matkailun mullistavaa ideaa

Kilpailluilla matkailumarkkinoilla edelläkävijät kehittävät liiketoimintaansa uutta teknologiaa hyödyntäviä palveluja kuten virtuaali- ja lisättyä todellisuutta sekä yksilöllisesti räätälöityjä matkoja ja elämyksiä.

Ylläpitääkseen ulkomaisten matkailijoiden mielenkiinnon suomalaisten matkailuyritysten ja muiden palveluntarjoajien pitää olla hereillä, Team Finland -toimijat muistuttavat.

Suomen matkailu- ja elämysteollisuuden tulevaisuutta visioidaan D.Day for Travel -tilaisuudessa. Tilaisuudessa julkistetaan Team Finland -verkoston matkailun digi-innovaatiokilpailu, jolla halutaan vauhdittaa uusien suomalaisten, digitaalisuutta hyödyntävien matkailupalveluiden ja tuotteiden kehittämistä ja menestymistä.

Voittajalle on tarjolla kehityspolku ja tukea ideasta myyntiin.

– Tärkeää on, että idea ratkaisee olemassa olevan pulman tai vastaa tiedossa olevaan tarpeeseen ja että siinä on kansainvälistä kasvupotentiaalia. Me Team Finlandissa autamme viemään ideaa eteenpäin, lupaa Visit Finlandilla digitalisaatiokehityksestä vastaava Kaisa Kosonen.

Kilpailuun voi osallistua 10.10.–30.11.2017 ja voittaja julkaistaan tammikuussa 2018 matkamessuviikolla.

Digitalisaatio tarjoaa mahdollisuuksia matkailulle

Kiinnostus Suomea kohtaan matkailumaana on ollut kovassa kasvussa, mutta suotuisan kehityksen ylläpitämiseksi on tehtävä koko ajan enemmän. Digitalisaatiokehityksen kärkimaana Suomella on mahdollisuus saavuttaa etulyöntiasema tarttumalla matkailussa digitalisaation tarjoamiin mahdollisuuksiin.

Jo nyt suuri osa – monilla markkinoilla suurin osa – matkailijoista etsii ja varaa matkoja online. Samaan aikaan ryhmämatkailusta ollaan nopeasti siirtymässä yksittäismatkailuun.

D.Day for Travel on Team Finlandin (Tekes ja Finpron Visit Finland) ja yhteistyökumppaneiden yhdessä järjestämä tilaisuus, jonka tavoitteena on innostaa Suomen matkailuteollisuutta yhdessä tarttumaan digitalisaation haasteeseen.

– Suomella on erinomainen mahdollisuus esitellä vankka digiosaamisensa sekä toimiva infrastruktuurinsa matkailun kautta. Matkailun D.Day on erinomainen foorumi kohdistaa yhteiset ponnistukset samaan suuntaan, asiakaskokemusten syventämiseen sekä myönteisten palvelullisten muistijälkien synnyttämiseen, sanoo Visit Finlandin johtaja Paavo Virkkunen.

Yrittäjäsanomat

toimitus@yrittajat.fi