31.10.2017 klo 19:02
Uutinen

60-vuotias Kekäle laajenee pääkaupunkiseudulle – Verkkokauppaa tehty jo viisi vuotta

Perheyritys Kekäle laajentaa vaatealan kovan kilpailun keskellä. Ala on murroksessa, kotimainen ketju Seppälä asetettiin vasta syyskuussa konkurssiin.

Maaliskuun puolivälissä kauppakeskus Jumboon avattava myymälä on joensuulaisen perheyhtiön yhdeksäs. Viimeksi elokuussa Raisioon uuden myymälän avannut Kekäle luottaa henkilökohtaisen palvelun voimaan.

– Olemme aidosti kiinnostuneita auttamaan asiakkaitamme löytämään juuri ne omaan tyyliin istuvat vaatteet ja sitä kautta pukeutumisen ilon. Tavoitteemme ei ole ainoastaan myydä vaatteita, vaan myös itsevarmuutta ja hyvää oloa, toimitusjohtaja Joonas Kekäle summaa yrityksen ideologiaa.

Kekäleellä on ollut oma verkkokauppa vuodesta 2012.

60 vuotta perheyritystä

60-vuotiaalle vaateliikkeelle on pitkän uransa aikana muodostunut vankka kanta-asiakaskunta myös pääkaupunkiseudulle. Mahdollisuus palvella alueen asiakkaita verkkokaupan lisäksi kasvotusten on Kekäleelle tärkeä.

– Jatkuva halu kehittyä ja hyödyntää yrityksen koko potentiaali on se voima, jolla Kekälettä viedään eteenpäin. Kun mahdollisuus myymälän avaamisesta Jumboon tuli ilmi, ei tilaisuuteen tarttumista epäröity hetkeäkään.

Vuonna 1957 Joensuussa perustetun perheyrityksen liikevaihto on noin 22 miljoonaa euroa ja se työllistää yhteensä noin 200 työntekijää.

Vantaalle avattavan liikkeen ohella ketjuun kuuluu kahdeksan myymälää. Yrityksen valikoimaan kuuluu yli sata kotimaista ja kansainvälistä merkkiä naisille, miehille ja lapsille.

Yrittäjäsanomat

toimitus@yrittajat.fi