Etsi

Markkinointi

Andrei Koivumäki käytti palkastaan 1000 euroa Facebook-markkinointiin: "Maserati-postaukset toimivat parhaiten"

Kiinteistövälitysalalla Suomen parhaiden joukkoon noussut Andrei Koivumäki on onnistunut myös itsensä brändäämisessä. Nyt hän kertoo, miten se onnistui.

Yrittäjäsanomat tapasi asuntoja pääkaupunkiseudulla välittävän Andrei Koivumäen viikonloppuna Yrittäjäristeilyllä. Mies oli puhumassa yleisölle brändistään ja siitä, miten hän on onnistunut nousemaan alallaan Suomen parhaiden joukkoon.  

Koivumäki on noussut tunnetuksi hahmoksi myös sosiaalisessa mediassa. Miehen mielestä somemarkkinoinnissa on oleellista jatkuva esilläolo.

– Koko ajan pitää pommittaa systemaattisesti. Hyvä määrä on ainakin kolme postausta viikossa, jotta homma kasvaa, hän neuvoo.

Andrei Koivumäki kertoo miten nousi sometähdeksi

Koivumäki käytti uransa alkuaikoina paljon rahaa maksulliseen somemarkkinointiin. Se kannatti.

– Ensimmäisen kahden vuoden aikana laitoin 20-30 prosenttia tuloistani Facebook-markkinointiin. Silloin tienasin 3000-5000 euroa kuukaudessa. Se oli kova siivu, koska tuhat euroa oli kova raha. Nyt se ei ole paljon mitään.

Miehen postauksissa korostuu paitsi ammatillinen menestys, myös sen tuomat mukavuudet kuten kallis elämäntyyli.

– Jostain syystä räväkämpi kuva toimii parhaiten. Kun seison Maseratin katolla, se kuva saa kolme kertaa enemmän katselukertoja. Jos laitan asunnosta valokuvan, saan ehkä kymmenen prosenttia näyttökertoja verrattuna parhaisiin kuviin.

Katso lisää Koivumäen ajatuksia videolta!

Teksti, video ja kuva: Pauli Reinikainen

pauli.reinikainen (at) yrittajat.fi