Etsi

Järjestö

Chatbot Jenni aloitti Yrittäjien asiakaspalvelussa

Suomen Yrittäjien asiakaspalvelussa aloitti tänään maanantaina palvelurobotti, chatbot Jenni. Yrittäjien chatissa toimiva Jenni löytää vastaukset nopeasti moniin kysymyksiin.

– Tärkein tavoitteemme on, että tiedon hakemisesta yrittajat.fi:stä ja Suomen Yrittäjistä tulisi helpompaa ja tehokkaampaa, digimarkkinoinnin asiantuntija Arttu Talvela sanoo.

Kun yrittäjä kirjoittaa kysymyksen Suomen Yrittäjien chattiin yrittajat.fi:ssä Jenni useimmiten löytää ja kirjoittaa vastauksen parissa sekunnissa.

Jenni on yksi Suomen suurimpia botteja, sillä se on ohjelmoitu vastaamaan noin 700 kysymykseen.

– Mikäli kysymys on liian monimutkainen Jennin vastattavaksi, se ohjaa kysyjän asiakaspalveluun tai Suomen Yrittäjien asiantuntijalle, Arttu Talvela kertoo.

Asiakaspalveluun vahvistusta

Suomen Yrittäjissä aloitti joulukuun alussa uusi asiakaspalvelu- ja myyntitiimi.

– Haluamme palvella jäseniämme mahdollisimman sujuvasti eri tilanteissa ja kanavissa, puhelimella, chatissa, sähköpostilla ja someenkin perustetaan asiakaspalvelukanava, kuvailee asiakkuusjohtaja Johanna Hallikainen, joka vetää seitsemän hengen asiakaspalvelu- ja myyntitiimiä.

Suurin osa tiimiin jäsenistä koottiin sisäisinä siirtoina ja tehtävien uudelleenjärjestelyinä keskusjärjestöstä, mutta talon ulkopuolelta palkattiin myös yksi myyjä.

Uusi tehotiimi hoitaa asiakaspalvelun lisäksi jäsenkampanjoita, myy Yrittäjien tuotteita ja palveluita sekä tekee myös tapahtumamyyntiä.

Suomen Yrittäjien vaihde ottaa vuosittain vastaan kymmeniä tuhansia puheluita. Suurin osa niistä koskee lakineuvontaa ja työsuhdeasioita.

Jari Lammassaari
jari.lammassaari(at)yrittajat.fi