9.1.2019 klo 16:16
Uutinen

Traficomilla jälleen ongelmia: Rajoittaa nettisivuilla tarjottavia palveluita

Traficom on joutunut rajoittamaan verkkopalveluidensa aukioloaikoja.

Traficom (entinen Trafi) on jälleen myrskyn silmässä liittyen verkkoasiointiin. Tivi kertoo ongelmista, jotka liittyvät Traficomin alle siirtyneen Kyberturvallisuuskeskuksen palautelomakkeen toimimattomuudesta. Kyberturvallisuuskeskus on varta vasten pyytänyt palautetta uusista verkkosivuista.

Merkittävämpi ongelma käyttäjille on Traficomin liikennesektorin sähköisten palveluiden rajattu toimivuus. Traficom on joutunut rajoittamaan palvelujen käyttöaikaa 8-18 välille.

”Rajoitettu aukiolo on tilapäinen tilanne. Aukiolon rajoittamisella haluamme varmistaa palveluidemme laadun. Teemme koko ajan töitä sen eteen, että saamme taas palvelut kaikille asiakkaillemme käytettäväksi laajemmalla aukioloajalla. Tavoitteena on palata normaaliin 24/7-aukioloon mahdollisimman pian tammikuun aikana”, Traficomin sivulla tiedotetaan.

Edellisen kerran virasto herätti vilkasta keskustelua joulukuussa, kun Trafi sulki sähköisen asiointipalvelunsa, jotta se sai suljettua myös kritiikkiä saaneen kuljettajatiedot-palvelun englannin- ja ruotsinkieliset versiot. Syntyi kohu, josta pääjohtaja Mia Nykopp veti johtopäätöksensä ja erosi virastaan.

Kuva: Getty images

Pauli Reinikainen

pauli.reinikainen (at) yrittajat.fi