Etsi

Markkinointi

Livelähetykset alkavat myös LinkedInissä – Suomi saa vielä odottaa

Livelähetysten ja videoiden suosio kasvaa jatkuvasti sosiaalisessa mediassa. Nyt livevideot ovat tulossa myös LinkedIn-palveluun.

Etenkin myynnin ja markkinoinnin ammattilaisten suosioon noussut LinkedIn-palvelu aloittaa live-lähetysten testaamisen palvelussaan. Asiasta kertoo muun muassa TechCrunch-sivusto.

Tähän mennessä livelähetykset ovat nostaneet päätään kaikissa muissa isoissa sosiaalisen median palveluissa kuten Facebookissa ja sen omistamassa Instagramissa. Reaaliaikaisilla lähetyksillä käyttäjät voivat herättää seuraajiensa kiinnostusta monipuolisemmin kuin staattisilla postauksilla.

LinkedIn testaa uutta ominaisuutta ensin Yhdysvaltain maaperällä ja vasta sen jälkeen livelähetysmahdollisuutta odotetaan muualle.

Videoiden merkitys on noussut merkittävästi somepalveluissa. Amerikkalainen tietoliikennejätti Cisco on muun muassa arvioinut, että peräti 75 prosenttia kaikesta mobiililiikenteestä on ensi vuonna videota. Tällä hetkellä Facebookin päivittäisestä käytöstä 100 miljoonaa tuntia on videokatselua.

Myös LinkedIn kertoo, että videot ovat yksi nopeimmin kasvava formaatti. Jatkossa käyttäjät voivat tehdä LinkedIn Live -lähetyksiä tietyille ryhmille tai julkisesti kaikille käyttäjille. LinkedInillä on maailmanlaajuisesti noin 600 miljoonaa käyttäjää.

Palvelu kutsuu live-lähetyksien testiversioon aluksi mielestään sopivimmat käyttäjät.

Kuva: Getty Images

Pauli Reinikainen

pauli.reinikainen (at) yrittajat.fi