Etsi

Digi

Facebookin Anna Klaile: “Puhelin on tämän päivän näyteikkuna”

Yritysten markkinoinnin tulisi kietoutua älypuhelimen ympärille. – Lähesty henkilökohtaisesti, kiinnitä huomio videolla ja keksi hyvä idea, korosti Facebookin partnermanageri Anna Klaile Get Together -tapahtumassa.

Anna Klaile kertoi yritysten pystyneen luomaan Facebookissa ostostarpeita uusille tuotteille.

– Mobiililla löytää nykyisin selkeästi enemmän tuotteita kuin muutoin. Älypuhelin on tämän päivän näyteikkuna.

Verkon sisällöstä on videota yhä enemmän ja enemmän. Klaile antaa vinkiksi yrityssivua ylläpitäville, että huomion kiinnittämiseen kannattaa käyttää videota.

– Vuoden sisällä 75 prosenttia datasta on videota. Siirtyminen videoon on valtava, Klaile kertoi.

Klaile huomautti, että aivot käsittelevät kuvia 60 000 kertaa nopeammin kuin tekstiä. Ihminen tarvitsee vain 13 millisekuntia kuvan tunnistamiseen.

Videon tekemistä helpottaakseen Facebook on luonut videonluonti-sovelluksen, jolla pystyy tekemään 6-15 sekuntia pitkiä videoita. Sitä voi hyödyntää myös tarina-formaatissa, jonka suosio nousee koko ajan Instagramissa ja myös Facebookissa.

Verkkoon luodaan jatkuvasti paljon enemmän tietoa kuin sitä ehditään kuluttaa. Yritykset kilpailevat siten huomiosta kaikkien kanssa. Klaile vinkkaa lähestymään henkilökohtaisesti.

– Täytyy ymmärtää, mikä on kohdeyleisö, mikä on heille tärkeätä ja mistä he ovat kiinnostuneita.

Klaile huomautti, että Pages managerin ja konversioseurannan avulla pystyy saamaan tietoa kiinnostuneiden ja asiakkaiden käyttäytymisestä.

Facebook on yksi kumppaneista Get Together -tapahtumassa, jonka järjestävät Etelä-Pohjanmaan Yrittäjät ja Suomen Yrittäjät. Nuorille yrittäjille suunnattu tapahtuma on perjantaista sunnuntaihin Kauhavalla Power Parkissa.

Tiina Rantakoski

tiina.rantakoski (at) yrittajat.fi

Kuvat: Tapio Auvinen, Tiina Rantakoski